تيم فوتسال سوهان محمدسيما قم با قبول سومين باخت متوالي ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور به مكان هفتم جدول رده‌بندي سقوط كرد.
کد خبر: ۶۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 29 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، رشته‌ پرطرفدار و پرمخاطبی که هر ساله به زور قرص و آمپول به عنوان یک مسکّن در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران نفس می‌کشد، اکنون به نفس نفس افتاده و همانند جسمی شده که تمام اعضای آن سالم است اما قلب آن خوب کار نمی‌کند، مسوولان شهرش فقط با آن عکس یادگاری می‌گیرند و سال‌های زیادی است که حسرت قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را به دل مردم قم گذاشته است.

20 سال انتظار قمی‌ها برای قهرمانی

این اوضاع و احوال مثال تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم در بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است، تیمی که بعد از فصل پر فراز و نشیب فوتسال قم در سال 1396، با کوله‌باری از مشکلات به ویژه در مسائل مالی گام به این فصل بازی‌های لیگ برتر گذاشته است.

با این شرایط، نتایجی که در هفته‌های اخیر توسط این تیم کسب می‌شود و همچنین شرایط مالی نماینده فوتسال قم، قطعا باید قهرمان شدن نماینده فوتسال استان قم در لیگ فصل 1397 لیگ برتر باشگاه‌های ایران را همانند 19 دوره قبل این مسابقات یک رویا دانست.

سوهان سیما یکی از استانداردترین تیم‌های 20 سال اخیر

تیم سوهان محمدسیما قم امسال از نظر مهره و بازیکن، تقریبا یکی از استانداردترین تیم‌های 20 سال اخیر فوتسال قم در لیگ برتر ایران است اما تیمی است که گویا از یک بیماری رنج می‌برد و نمی‌تواند در حد و اندازه‌های خود با حریفان لیگ برتری روبه‌رو شده و نتیجه بگیرد.

اوضاع و احوال این روزهای تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم به خوبی نشان می‌دهد که این تیم مشکلاتی دارد که ظاهرا در تیم ریشه دوانده و اجازه نمی‌دهد که نماینده پرمهره و پرقدرت فوتسال قم در مسابقات لیگ برتر مقابل حریفان خود نتایج خوبی به دست بیاورد، موضوعی که حسین صبوری بازیکن خوشنام سال‌های قبل فوتسال قم و سرمربی جوان تیم سوهان باید حداقل برای حفظ اعتبار و آبروی خود به فکر رفع آن باشد.

نتایج ضعیف سوهان و احتمال وجود یک ضعف بزرگ

نگاهی به نتایج اخیر تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم به خوبی نمایانگر وجود یک ضعف بزرگ در این تیم است، اگر اینگونه نباشد پس مسوولان این تیم باید توضیح دیگری راجع به سه شکست متوالی نماینده قم در خانه حریفان و بازی‌های نه‌چندان خوب در خانه ارائه دهند.

آخرین مسابقه‌ای که قمی‌ها شاهد نمایش قدرت تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم در بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران بودند، دیدار خانگی هفته ششم برابر تیم آذرخش بندرعباس است که البته با کمی ارفاق، نماینده قم با برپایی جشنواره گل، هواداران و طرفداران خود را راضی به خانه فرستاد، هر چند پنج گل سوهانی‌ها در یک نیمه زده شد و این تیم در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت.

مشکلات مالی و احتمال 2 دستگی در تیم

اما مروری بر پنج بازی اخیر تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم در لیگ بیستم، نشان دهنده افت شدید این تیم است، تیمی که فراز و نشیب بسیاری داشته و گویا مسائل مالی به عنوان بزرگترین چالش فصل اخیر، در این تیم تاثیر منفی زیادی گذاشته، و الّا نماینده قم مشکل دیگری نباید داشته باشد.

هر چند جمع شدن تعداد زیادی بازیکن با تجربه و شناخته شده در تیم سوهان محمدسیما، شاید مشکل اکثر تیم‌های بزرگ فوتبال و فوتسال ایران یعنی دو دستگی را هم در این تیم ایجاد کرده باشد اما این تنها یک حدث و گمان است و قمی‌ها امیدوارند که این مهم حقیقت نداشته باشد.

نداشتن مدیر توانمند، مشکلات مالی، افراد حاشیه‌ساز و بازیکن سالاری

اساسا فوتسال قم در هر دوره از 20 سال حضور خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران با برخی مشکلات مشابه مواجه بوده، معضلاتی نظیر نداشتن مدیر توانمند، مشکلات مالی، وجود افراد حاشیه‌ساز در اطراف تیم یا بازیکن سالاری، که تمامی آنها منجر به این شده دو دهه متوالی قمی‌ها در حسرت قهرمانی لیگ برتر فوتسال بمانند.

قم به همان اندازه که قادر است دو تیم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران داشته باشد به همان اندازه نیز از بابت نداشتن مدیر فوتسالی و حامی مالی ضعیف است، به همین دلیل در فصل 1396 لیگ برتر شاهد ناکامی یکی از دو نماینده قم و سقوط آن به لیگ پائین‌تر بودیم، ضمن اینکه دیگر نماینده قم نیز به سختی با مشکلات مالی کنار آمد و در لیگ برتر باشگاه‌های کشور ماندگار شد.

کارخانه بازیکن‌سازی فوتسال اسیر مشکلات مالی

فوتسال پرطرفدارترین رشته ورزشی تیمی در استان قم به شمار می‌رود و قم در دو دهه اخیر بازیکنان بسیار زیادی را به سطح اول فوتسال و رده‌های مختلف ملی معرفی کرده به طوری که اکنون کاپیتان تیم ملی ایران و بهترین بازیکن سه سال فوتسال آسیا به نام علی‌اصغر حسن‌زاده، فوتسالیستی از استان قم است، در واقع قم را می‌توان کارخانه بازیکن سازی در فوتسال توصیف کرد اما وجود مشکلاتی که به آن اشاره شد همواره بزرگترین مانع برای قهرمانی نماینده‌های قم در لیگ برتر فوتسال ایران بوده است.

بعد از اتفاقاتی که سال گذشته برای فوتسال قم در لیگ برتر رخ داد، انتظار می‌رفت تمام قمی‌ها اعم از مسوولان آن، متخصصین این رشته و کسانی که قلب‌شان برای فوتسال می‌تپد با همدلی و وحدت، تیمی قدرتمند را روانه بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران کنند اما اینگونه به نظر نمی‌رسد.

بر خلاف دوره‌های قبل لیگ برتر که نماینده قم در فاصله یک هفته تا 10 روز مانده به شروع لیگ برتر استارت می‌زد، امسال به ظاهر شرایط بهتر به نظر می‌رسد، وقتی جشن پیراهن تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم برگزار شد و همه با گل و شیرینی وعده قهرمانی می‌دادند، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد اوضاع و احوال این تیم به هم بریزد.

جشن پیراهن و وعده‌های عمل نشده / قهرمانی پیشکش !!

تمام آنهایی که آمدند و شیرینی و شام جشن پیراهن تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم را خوردند، قول‌ها و وعده‌هایی را از برخی مسوولان شنیدند اما اکنون تنها خاطره‌ای از آن قول و قرارها باقی مانده و نماینده فوتسال قم اگر از مشکلات دورنی برخوردار نباشد، حداقل به خاطر مسائل مالی در شرایط بدی قرار دارد.

فوتسال قم که از مسوولان استان خود تنها خاطره عکس‌های یادگاری آنها را در ذهن دارد، این هفته‌ها 7 تا 7 تا از حریفان خود گل می‌خورد و آرام آرام با جدایی از بالای جدول و مایوس کردن طرفداران خود و هزاران قمی علاقمند به فوتسال، به سمت پائین جدول گام برمی‌دارد.

تمام شواهد گویای این است که تیم سوهان محمدسیما قم علاوه بر مشکلات مالی، درگیر برخی مسائل دیگر و حاشیه‌های درونی است که کم کم اثرات منفی خود را نشان می‌دهد، فقط امیدوار بود که این تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل از هم پاشیده نشود و قمی‌ها بار دیگر شاهد حضور موفق این تیم در لیگ برتر باشند، قهرمانی پیشکش !!!

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار