معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ زایمان طبیعی و سزارین در سطح بیمارستان‌های استان انجام شده است.
کد خبر: ۷۴۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 01 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ قباد آبانگاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در همایش روز جهانی ماما گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ زایمان طبیعی و سزارین در سطح بیمارستان‌های استان انجام شده است.

وی افزود: ۱۰ بیمارستان دولتی و غیردولتی واجد بلوک زایمان در استان وجود دارد که از این تعداد ۳ مورد آن بیمارستان خصوصی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ۶۲ مرکز آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در استان فعال است تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی دولتی استان مراجعه و همچنین ۹۱ هزار و ۸۶۹ بیمار نیز به مراکز بهداشتی استان مراجعه کرده‌اند.

وی در ادامه تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی در سال گذشته را ۵۰۴ هزار ۵۰ نفر عنوان کرد.

آبانگاه بیان داشت: اجرای طرح تحول، از ابتدا با چالش‌های جدی به‌خصوصی در تامین منابع پایدار همچنین ارائه پیش از خدمات غیر ضروری (تقاضای القایی) مواجه بود و ارائه خدمات آزمایشگاهی در بخش درمان و بیماران بستری را تحت تاثیر قرار داد.

آبانگاه ادامه داد: با راهبرد اصلی توسعه خدمات آزمایشگاهی و شکل گیری آزمایشگاه‌های ارجاع در مراکز بیمارستانی و تجهیز و تامین نیروی مورد نیاز آزمایشگاه مرکزی و آزمایشات تخصصی راه اندازی و از طریق عقد قرارداد ارجاع کلیه بیمارستان‌ها با آزمایشگاه مرکزی مشکل ارجاع نمونه‌ها مرتفع و نیاز به خدمات تخصصی بیماران تامین شد.

وی خاطر نشان کرد: ابلاغ استانداردهای جدید به کلیه آزمایشگاه‌ها و نظارت به رعایت، ارزیابی شبکه آزمایشگاهی درون دانشگاهی، اجرای برنامه‌های مدیریت بهره‌برداری از خدمات آزمایشگاهی و کاهش درخواست‌های القایی آزمایشات و ارجاعی و غیرضروری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آزمایشگاهی است.

به گفته، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سال ۹۷ بیش از ۳ میلیون نفر جهت آزمایش به مراکز بهداشتی سطح استان مراجعه کرده‌اند./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار