سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴۰ هزار نفر حاشیه نشین در ارومیه شناسایی شده که ۳۷ درصد جمعیت این شهرستان است.
کد خبر: ۷۵۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 30 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی طباطبایی امروز در نشست هم‌اندیشی مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: مساله حاشیه‌نشینی آسیب‌ها و مسائل بسیاری را در خود دارد که سبب شده تا کمیته مهاجرت معکوس در استان و شهرستان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بررسی علل خروج سرمایه‌ها از استان و جلوگیری از این مورد جز اولویت‌ها است، گفت: آسیب شناسی در این زمینه و احصاء نظرات متخصصان در این راستا پیگیری می‌شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی با همکاری سمن‌ها در استان تسریع می‌شود، اضافه کرد: ۵۷۹ سازمان‌مردم نهاد در استان وجود دارد که افزون بر ۶۰ درصد این سمن‌ها نیمه فعال و فعال هستند و با مشارکت این بخش می‌توان به توفیقات بسیاری در استان دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، 600 هزار نفر در ۷۲ محله با وسعت سه هزار هکتار در مناطق حاشیه‌ای شهرهای آذربایجان غربی زندگی می‌کنند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آنان در ارومیه و در مناطقی چون کشتارگاه، حاجی پیرلو، وکیل آباد، اسلام آباد، علی آباد، حسین آباد، شهرک پردیس و شهرک گلمان سکونت دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار