امام جمعه ماکو با تاکید بر اینکه معارف شیعه در اوج اعتلا قرار دارد، گفت: برخی از مداحان از مدح‌ها و تمجیدهای بی‌معنا که گاهی هم مضر است، استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای که تمجید فقط از زیبایی‌های ائمه اطهار، سطح معارف دینی ما را پایین می‌آورد.
کد خبر: ۷۷۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 30 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۸ شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو با تاکید بر اینکه ما باید در مجالس اهل بیت ضمن حفظ ارزش و احترام والامقامان آنان را الگوی زندگی خود قرار دهیم، اظهار کرد: ایام محرم و صفر روزهای بسیار شایسته‌ای برای خودسازی و بازگشت به لقاء الله است.

وی ادامه داد: آنچه که مایه تأسف است این بوده که اخیراً در برخی از مجالس حتی از بُعد ملکوتی امامان و مناقب معنوی آنان گفته نمی‌شود و صرفاً سخن از توصیف چشم و ابروی اهل بیت است.

خطیب نماز جمعه ماکو افزود: برخی از مداحان از مدح‌ها و تمجیدهای بی‌معنا که گاهی هم مضر است، استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای که تمجید فقط از زیبایی‌های ائمه اطهار، سطح معارف دینی ما را پایین می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه معارف شیعه در اوج اعتلا قرار دارد، تصریح کرد: ارزش و جایگاه حضرت ابوالفضل به جهاد، فداکاری، اخلاص و معرفت او به امام زمانش و به صبر و استقامت او و به آب نخوردن اوست که در عین تشنگی و بر لب آب بدون اینکه شرعاً و عرفاً هیچ مانعی وجود داشته باشد.

هاشمی با تاکید بر اهم ويژگی‌های شهيدان رجائی و باهنر گفت: دولت باید بر ‌ضرورت توجه به اولویت فرهنگی اهتمام ویژه نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دو اصل اقتصاد و فرهنگ را مسئله مهم کشور ابراز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: درواقع مساله‌ فرهنگ، اولین باری نیست که به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور معرفی شده است و درخصوص اهمیت فرهنگ از منظر رهبر معظم انقلاب، همین‌بس که معظم‌له در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید فرمودند که فرهنگ، در بلندمدت، از اقتصاد خیلی مهم‏تر بوده و اقتصاد مسئله‏ فوری و اولویت کنونی ما است.

خطیب نماز جمعه ماکو برخورد عقلانی در دوره‌های بحران را از دیگر ویژگی‌های دولت رجایی و باهنر یاد کرد و گفت: مسائلی كه با بنی‌صدر پيش آمد و مباحثی كه در زمان دولت موقت رخ داد، گواه اين مدعا است.

وی خطاب به دولت‌مردان گفت: شما به‌عنوان خادم این نظام و انقلاب باید ️توجه به محرومان و درماندگان را به‌جدیت پیگیری کنید، همانگونه که وقتی شهيد رجايی در جايی می‌نشست، شانه خود را به شانه ديگری می‌ساييد تا مردم احساس كنند او از جنس آنهاست و به‌همين دليل در دل مردم جا داشت./ایکنا
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار