مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ثبت نام ۹۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد خبرداد.
کد خبر: ۷۷۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 01 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای پشتیبانی سواد اموزی استان در سالجاری بابیان اینکه۹۶  درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شدند گفت: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش آموز در سامانه ثبت نام شوند.
 
وی اظهار کرد: بیش از ۸۷ درصد ابلاغ سیستمی همکاران صادر شده و مشکلی از بابت ساماندهی و سازماندهی وجود ندارد.
 
محمدی درباره افزایش پوشش پیش دبستانی در استان و تحت پوشش رفتن نوآموزان مناطق ۲۰ کیلومتری مرزی و حواشی شهرها بیان کرد: با اعتبار بیش از ۳میلیارد تومان،مساعدت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این طرح  اجرا شد و خواهان تداوم این طرح هستیم.
 
وی ادامه داد: برخی دستگاهها به حوزه پیش دبستانی ورود پیدا کردند که از نظر قانونی صحیح نیست و هیچ دستگاهی حق ورود به این حوزه و تشکیل کلاس ندارد ولی ما در این زمینه فقط خواهان ثبت موضوع در سامانه هستیم و مخالف فعالیت آنها نیستیم.
 
همچنین علی اکبر صمیمی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه بابیان اینکه حجم ابلاغی در زمینه سواد آموزی در استان برای سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفر است تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سواد آموزی،۸ هزار و ۸۷۵ نفر دوره تحکیم و ۸ هزار و ۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند.
 
مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز بابیان اینکه ۶۲۹ هزار نفر باسواد در ارومیه وجود دارد افزود: تعداد بیسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷ هزار و ۷۸۷ هزار نفر است.
 
وی بااشاره به اینکه درصد باسوادی در ارومیه ۹۲.۲ درصد و میانگین استانی ۹۰.۷ درصد است یاد آور شد: ۱۱۳ درصد از سواد آموزان ارومیه در سال گذشته تحت پوشش آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار