معاون عمرانی فرماندار دامغان:
معاون‌ عمرانی فرماندار دامغان از اجرای سه پروژه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: حوزه‌های آبخیز اگره، آستانه و شوراب با پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۵۰ درصد در دست اجرا است.
کد خبر: ۷۹۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 24 November 2019

۳ پروژه آبخیزداری در دامغان اجرا می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: حمید چگینی شامگاه شنبه در جلسه توانمندسازی جوامع محلی دامغان با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مسئولان به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه سه پروژه آبخیزداری برای دامغان در دست اجرا است، ابراز داشت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر ۶۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه  پروژه‌های آبخیزداری دامغان شامل احداث بند سنگ و ملات، بند سبک پایه بتنی، کپه کاری، جنگل‌کاری، کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی می‌شود، افزود: اجرای حوزه آبخیز کلاته در شمال دامغان نیز سال گذشته آغازشده بود که با ۱۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر از تعهدات تکمیل و به اتمام رسید.

معاون عمرانی فرماندار دامغان بابیان اینکه حوزه‌های آبخیز اگره، آستانه و شوراب با پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۵۰ درصد در دست اجرا قرار دارند، ابراز داشت: اجرای این پروژه‌ها تأثیر بسزایی در حفاظت از آب‌وخاک و جلوگیری از اثرات مخرب سیل داشته و همچنین موجب تسریع در نفوذ آب به لایه‌های خاک شده و از  ورود رسوبات به داخل سدها جلوگیری می‌کند.

چگینی در ادامه تصریح کرد: مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی از یک‌سو و اطلاع‌رسانی و مشارکت اهالی منطقه و دست‌اندرکاران محلی از سوی دیگر موجبات موفقیت این پروژه را فراهم کرد که اثرات سازنده و مفید آن عاید کل منطقه خواهد شد.

وی افزود: حفظ منابع ملی و ذخایر طبیعی از وظایف همگانی است و همه وظیفه‌داریم به حفظ و احیاء منابع طبیعی توجه ویژه داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار