معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید سالانه دو هزار تن علوفه دامی با استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 27 November 2019

تولید ۲ هزار تن علوفه دامی از بقایای محصولات کشاورزی در سمنان

به گزارش تابناک سمنان: مصطفی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه مرکز تبدیل پسماند کشاورزی به علوفه دامی در شهرستان مهدی‌شهر راه‌اندازی شد، اظهار کرد: با توجه به تولید ۴۰ هزار تن پسته در استان سمنان تخمین زده می‌شود که به همین مقدار بقایای پوست و سرشاخه‌های پسته وجود داشته باشد که بخش قابل‌توجهی از آن که در ترمینال‌های پسته پوست‌کنی جدا می‌شود را می‌توان به عنوان خوراک دام استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تبدیل بقایای پسته به علوفه دامی گفت: برای استفاده از بقایای پسته باید آن را فرآوری و ذخیره‌سازی کرد که یکی از روش‌های جدید بسته‌بندی در بسته‌های ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرمی است که این امر توسط دو تشکل دامی با خرید دو دستگاه سیلاژبگر به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: تعهد این استان تولید سالانه دو هزار تن علوفه دامی با استفاده از بقایای محصولات کشاورزی است.

شاه‌حسینی بیان کرد: با توجه به اختصاص اعتبار یارانه‌ای و تعهد استان سمنان برای سیلوسازی به ظرفیت دو هزار تن، سازمان جهاد کشاورزی با اتحادیه عشایری این استان و کارخانه خوراک دام کویر سمنان قرارداد منعقد کرده است که علاوه بر انجام تعهدات، مقدار پنج هزار تن علوفه مرطوب و سیلویی بسته‌بندی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار