در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی مطرح شد
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه شورای اداری استان گفت: رئیس‌ محترم جمهوری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تلاش زیادی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران که تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور داشته است، کردند.
کد خبر: ۸۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 20 August 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد،گفت: رئیس‌ محترم جمهوری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تلاش زیادی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران که تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور داشته است، کردند و اکنون این تلاش ها منجر به بهبود روابط بین المللی شده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: دکتر روحانی برای احیای دریاچه ارومیه، تدوین و تهیه برنامه هایی برای خروج از رکود واحد های تولیدی و حل مناسبات بین المللی کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پتانسيل ها و ظرفيت هاي مختلف استان ادامه داد: استان آذربايجان غربي به لحاظ جغرافيايي، طبيعي و انساني داراي ظرفيت هاي بسياري است و بايد زمينه لازم را با بهره گيري از اين ظرفيت ها در جهت توسعه فراهم نماييم.

وی با بيان اينكه توسعه ملزوماتي دارد، اضافه نمود:همدلي و وحدت ميان مردم و مسئولان، امنيت پايدار، مشاركت همگاني، توانمندسازي مردم مناطق محروم و كم برخوردار و بهره گيري از پتانسيل هاي بازرگاني، تجاري و صنعتي استان از جمله مهمترين لازمه هاي توسعه همه جانبه در استان مي باشند كه خوشبختانه تا حدودي اين ملزومات فراهم هستند اما بايد بيش از پيش بايد مورد توجه قرار گيرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین مهمترین سیاست های دولت یازدهم در بحث اتحاد و انسجام ملی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، دولت اعتدال و مخالف کوبیدن بر طبل اختلاف در کشور است و در همین راستا نیز امروز شاهد هستیم از حزب و گروه خاصی در کشور حمایت نمی کند و اصل شایسته سالاری را رعایت کرده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه و پیشرفت کشور و استان در پناه وحدت و همدلی حاصل می شود و از مسئولان استانی انتظار می رود حفظ و ارتقای همبستگی و وحدت را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اصل شایسته سالاری در جمهوری اسلامی ایران افزود: انتصابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس صلاحیت ها و شایستگی های فردی افراد است و از تمام افراد شایسته در این نظام استفاده می شود.

سعادت در پایان سخنان خود به پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استانها نیز اشاره کرد و ادامه داد: این استان جزو استان های کمتر توسعه یافته کشور است و از لحاظ شاخص هایی مانند درآمد سرانه وضعیت نامناسبی دارد که رفع و جبران این عقب ماندگی ها نیازمند توجه ویژه دولت و همت مسوولان استانی است.


توسعه دولت الکترونیک یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم

 نادر صفرزاده معاون استاندار و دبیر شورای اداری استان آذربایجان غربی نیز در ابتدای جلسه شورای اداری این استان به تشریح برخی اقدامات، فعالیتها و سیاست های دولت در استان از جمله صرفه ­جویی در هزینه ها، ارتقای بهره وری و توسعه دولت الکترونیک پرداخت.

وی در رابطه با صرفه جویی در هزینه های جاری دستگاهها در استان گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی، کمیته ای برای تحقق صرفه جویی در هزینه های جاری دستگاهها در استان تشکیل شده که این کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای موارد مورد تاکید از جمله کاهش ماموریت ها و توسعه خدمات بصورت الکترونیک را بر عهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همچنین گفت: توسعه دولت الکترونیک که یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم است بصورت جدی در استان دنبال می شود و تاکنون جلسات و همایش های مختلفی در سطح استان و فرمانداری های در این خصوص تشکیل شده است.

صفرزاده در ادامه از اتصال 1540 اداره کل و واحدهای تابعه در استان به شبکه دولت در راستای توسعه دولت الکترونیک خبر داد و گفت: در سفر آتی هیئت دولت به استان، این طرح مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، بکارگیری و استخدام 440 فرزند شهید در سال 93 و همچنین استخدام 200 فرزند شهید و جانباز در ادارات دولتی در سال 92 را از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان در طول دو سال گذشته عنوان کرد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و بیان برخی از مسائل و مشکلات استان توسط ایشان از دیگر بخش های این جلسه بود.

همچنین در این جلسه، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسائل، مشکلات و مطالبات مردم استان از مسئولان دولتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور از پدر شهیدان "رضا و اکبر یوسفی"، پدر شهیدان "علی و غفار یادگاری" و خانم معصومه جباری همسر "شهید الهوردی مولا" از شهدای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، با اهدای لوح و هدایایی تجلیل نمود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار