فرماندار سلماس:
فرماندار سلماس با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیرانه و کنترلی در خصوص بیماری کرونا در این شهرستان گفت: مسافران نوروزی به این منطقه سفر نکنند.
کد خبر: ۸۲۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 07 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مرتضی اصغری روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان و ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در سلماس افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های ستاد تسهیل مسافران نوروزی در این منطقه لغو شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این ستاد در زیرمجموعه ستاد پیشگیری و مبارزه با این بیماری و برای جلوگیری از ورود مسافران به شهرستان در ایام نوروز سمت و سو می یابد.

وی با بیان اینکه هم اینک بیماری کرونا در این شهرستان از مرحله عادی عبور کرده و به مرحله درگیری با آن وارد شده‌ایم، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی سلماس از هرگونه تجمع و برنامه‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

فرماندار سلماس گفت: در حال حاضر ۲ نفر از شهروندان سلماسی به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از آنان یک نفر مرد و یک نفر زن اتس.

اصغری بر استقرار اکیپ های طرح غربالگری و اجرای تست کرونا در مبادی ورودی شهرستان تاکید کرد و افزود: در این طرح بدون هیچ ملاحظه ای از افرادی که به سلماس ورود می کنند، تست کرونا گرفته خواهد شد و کسانی که دارای علائم این بیماری باشند، باید تا اعلام نتیجه آزمایش به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

امام جمعه سلماس نیز در این نشست با تبریک سالروز میلاد حضرت علی (ع) بیان کرد: باید از آموزه های دینی به ویژه فرمایشات ائمه اطهار از جمله امام علی (ع) برای گذشتن از بلایا بهره برد.

حجت الاسلام سیدهادی طباطبایی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی اظهار کرد: شرکت نکردن در تجمعات و مراسم های ترحیم باید مدنظر شهروندان باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار