علی تشنه دل خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود، گفت: ۹۵ درصد سلستین و زئولیت کشور در این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 19 April 2020

علی تشنه دل - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه معادن این استان دارای رتبه‌های برتر در تولیدات معدنی است، اظهار داشت: ۹۵ درصد سلستین و زئولیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود، افزود: ۴۰ درصد تولید گچ، ۶۰ درصد تولید نمک کشور نیز در معادن این استان تولید می‌شود که رتبه نخست را در این بخش کسب کردند.

علی تشنه دل با تأکید بر اینکه معادن این استان با ۱۵ درصد ظرفیت تولید زغال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: همچنین با ۲۰ درصد ظرفیت تولید کرومیت در استان رتبه سوم را در این بخش کسب کردند.

تشنه دل بابیان اینکه ۲.۵ میلیارد تُن ذخیره زمین‌شناسی در پهنه استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: ۶۹۰ تُن آن ذخیره قطعی است و ارزش‌آفرینی، ایجاد اشتغال و مواد اولیه‌ای که از بخش معدن تولید می‌شود به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه صنعتی استان موردتوجه قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد منابع ذخیره قطعی در استان، مورد غفلت قرارگرفته است و باید برنامه‌ای ویژه برای این مهم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این استان رتبه پنجم کشوری ازلحاظ تعداد معادن و رتبه ششم کشوری در بحث استخراج از معادن را به خود اختصاص داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار