شهرداری ایلام در اقدامی قابل تامل ،کار جمع آوروی ،خرید و فروش ضایعات آهنی مرتبط با شغل این افراد را به یک پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده است به نحوی که منافع پیمانکار ایجاب کرده تا فعالین این بخش که سالهاست از این طریق معاش خود را تامین می کنند از کار بیکار شوند .
کد خبر: ۸۴۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 03 May 2020

تابناک ایلام ::امروز ظهر که برای پیگیری موضوعی عازم استانداری ایلام شدم،تجمع جمعی از مردم توجهم را به خود جلب کرد ؛تعدادی جوان و میانسال دور یکی از کارکنان استانداری حلقه زده و از یک موضوع به شدت گلایه داشتند . پس از توضیحات کارمند استانداری تعدادی از آنها متفرق شده و در زیر درختان بلوار توقف کردند.

از سر کنجکاوی به سمت آنان حرکت کردم ،موضوع تجمع واعتراضشان را جویا شدم ،چند نفر باهم صحبت می کردند ،ابتدا برایم مفهوم نبود که دنبال چه چیزی هستند . به آنان پیشنهاد کردم که یکی به نمایندگی از آنان ماجرا را برایم توضیح دهد . همین کار هم شد و جوان حدودا 25ساله ای مو به موی ماجرا را تشریح کرد .

موضوع از این قرار بود ؛این افراد جملگی فعالین صنف گاراژ خرید وجمع آوری ضایعات فلزی حاشیه بلوار غربی یا همان جاده مهران سابق هستند ،سالهاست که از طریق خرید ،دپو وفروش ضایعات فلزی روزی خانواده هایشان را تامین می کنند ،افرادی که با دریافت مجوز قانونی فعالیت ،بخشی از بار کارآفرینی را از دوش دولت سبک کرده اند .

اینک شهرداری ایلام در اقدامی قابل تامل ،کار جمع آوروی ،خرید و فروش ضایعات آهنی مرتبط با شغل این افراد را به یک پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده است .حال منافع پیمانکار ایجاب کرده تا فعالین این بخش که سالهاست از این طریق معاش خانواده هایشان را تامین می کنند، با پلمپ محل فعالیت مواجهه و از کار بیکار شوند .

در حالیکه دولت ها با هزینه کرد دهها میلیارد آن هم در شرایط فعلی کشور به سختی می توانند شغل های جدیدی را برای شهروندان خلق نمایند ،اقدام شهرداری ایلام در تخته نمودن شغل وزندگی این جمع در تقابل آشکار با سیاست های اشتغال زایی دولت ونظام قابل تعبیر است .

متاسفانه این سالها اقداماتی را از سوی برخی دستگاههای اجرایی و خدماتی کشور شاهدیم که با هیچ عقل ومنطقی همخوانی ندارد ،اقداماتی که براساس آن همواره منافع جمعی قربانی منفعت طلبی یک شخص می شود . درست مانند همین نمونه ای که شهرداری ایلام به مرحله اجرا درآورده است.تعدادی شاغل باید زندگی اشان را تعطیل کنند تا مبادا منافع یک پیمانکار به خطر افتد!

پس از آن در ملاقات با استاندار محترم ایلام این موضوع را به ایشان منتقل نمودم ،وی بزرگوارانه ،با رویی گشاده ودغدغه مندانه این مطالبه شهروندان شریف ایلامی را از طریق تماس با شهردار پیگیری نمودند. قاسم سلیمانی دشتکی دلسوزانه و بااشراف کامل بر قوانین وگوشزد نمودن آن به شهردار ، ضرورت تجدید نظر در این تصمیم را از وی  خواستار شدند.

متعاقبا نیز با احاله این موضوع به  مسئول بازرسی استانداری ،ایشان را  مامور نمودند تا رفع مشکل این جمع موضوع را از طریق شهرداری و دادستانی پیگیری ونتیجه را به ایشان اطلاع دهند. 

نکته قابل تامل در خصوص بروز چنین مشکلاتی که برای نگارنده محرز شد ،عدم انتقال چنین مطالباتی از سوی کارکنان و مسئولین مربوطه در استانداری به شخص استاندار است .چرا که یقین حاصل شد چنانچه مواردی از این دست به ایشان گزارش شود ،بعید می دانم با وجود دغدغه ،دلسوزی و پیگیری های استاندار ،چنین مشکلاتی حل نشده باقی بماند .

ایشان نشان دادند که همه چیز در قوانین ومقررات دست وپا گیر خلاصه نمی شود ،ثابت کرد که در کنار سختی های قوانین ،تبصره هایی هم می تواند وجود داشته باشد که رجوع به آنها جز بدون انعطاف مسئولین امکانپذیر نیست ،ثابت کرد که اگرمدیری واقعا به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم باشد  میتواند با سعه صدر ،پیگیری ونرمش نشان دادن، بر روی قوانین هم پل زد !

لذا  جا دارد اولا از حساسیت و پیگیری دلسوزانه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در پیگیری فوری رفع مشکل این جمع از شهروندان ایلامی تشکر نمایم ،دوما اینکه شهرداری ایلام ودیگر مدیران استانی را به حرکت به سمت گره گشایی از مشکلات شهروندان ورفع دغدغه های مردم در شرایط سخت کنونی دعوت نمایم.

از این نکته هم نمیتوان چشم پوشی کرد که شهردار ایلام در طول سالهای اخیر منشاء دگرگونی ها وتغییرات مثبتی به نفع شهروندان ایلامی بوده و با وجود اشراف و کلان نگری هایی که در ایشان سراغ داریم ،بعید است به خاطر منافع یک پیمانکار ،حجمی از نفرین و نارضایتی های چندین خانوار را در شرایط اقتصادی کنونی پشت سر خودخلق نماید.می شود با انعطاف و نرمش ،قوانین سفت وسخت را به نفع شهروندان تحلیل وتفسیر کرد ،به گونه ایکه در ویترین زیبای خلاقیت های  شهردار،گذشت ،ایثار وهمنوع دوستی را هم مشاهده کرد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار