افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کوویدو ۱۹ در استان مازندران که از ۲ هفته پیش روند صعودی به خود گرفت، بار دیگر برنامه ضد عفونی معابر عمومی شهرها و روستاها را بر نامه کاری شهرداران و دهیاران قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 19 July 2020

در حالی بار دیگر برنامه روزانه ضد عفونی معابر عمومی برای از بین بردن کرونا ویروس در استان مازندران از سر گرفته شد که بیش از ۲ ماه این برنامه به دلیل شروع روند نزولی بیماران کوویدو ۱۹ در سطح استان متوقف شده بود.
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : در شرایط فعلی که ویروس کرونا بار دیگر در استان موج دومش را با روند صعودی بیماران به دلیل عادی سازی رفتاری از سر گرفت، شهرداران و دهیاران موظف شدند تا برنامه ضد عفونی و شست و شوی معابر عمومی شهری و روستایی را به صورت روزانه و حتی در صورت نیاز چند بار در روز به خصوص در مکان های پر تردد از سر بگیرند.
مهدی رازجویان افزود : علاوه بر این ، دهیاران و شهرداران استان موظفند که ضمن تعطیلی پارک های و تفرجگاه های شهری و پارک های محلات روستایی و همچنین پارک های جنگلی بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی نیروهای زیرمجموعه و سازمان های تابعه نیز نظارت داشته باشند.
وی گفت : شهرداری ها باید نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سازمان های حمل و نقل عمومی شهری اعم از تاکسی و اتوبوسرانی داشته باشند و مسوولیت سهل انگاری در اجرای این پروتکل ها در زیرمجموعه این نهادها بر عهده شهرداران و دهیاران است.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت : دهیاران باید آگاهی لازم را به روستاییان پیرامون شدت یافتن ویروس کرونا داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری جمعیت روستایی بویژه غیربومیان در روستاها تا حد امکان جلوگیری کنند و یا آنها را وادار به رعایت پروتکل های بهداشتی نمایند.

رازجویان به شهرداران استان مازندران نیز توصیه کرد تا برای خلوت کردن خیایان های شهری ، کارهای اداری خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند تا کمترین نیاز به حضور فیزیکی مردم در شهرداری ایجاد شود.

وی پررنگ شدن فعالیت فرهنگی و اجتماعی شهرداران را از دیگر مطالبات از این نهاد براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد و گفت : همه ما برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان باید تلاش کنیم تا با همراهی درمانگران بار دیگر شاهد روند نزولی بیماری کووید ۱۹ و کنترل و مدیریت آن باشیم.
رازجویان گفت : اداره کل دفتر شهری و روستایی استانداری مازندران کار بررسی عملکرد شهرداران و دهیاران را در اجرای پروتکل های بهداشتی در استان بر عهده دارد و به صورت روزانه این رفتارها در شهرها و روستاها رصد خواهد شد.
استان مازندران سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که در سه هزار روستا و ۵۸ شهر سکونت دارند و ۵۸ شهرداری و ۲ هزار و ۲۰۰ دهیاری در استان مدیریت شهری و روستایی را بر عهده دارند.
براساس آخرین آمار دانشگاههای علوم پزشکی استان مازندران و بابل هم اکنون در بیمارستان های تحت پوشش این دو دانشگاه افزون بر یک هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ بستری هستند. آمار بیماران بستری در ۱۰ روز اخیر تا هفت برابر افزایش یافت به گونه ای که اکثر بیمارستان های این استان که از تا هفته اول تیر ماه از بیماران کرونایی خالی شده و به روال عادی کاری بازگشته بودند ، اکنون ۶۰ درصد از ظرفیت خود را به پذیرش و درمان بیماران کووید۱۹ اختصاص دادند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، مازندران در زمره استان های با وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار