بررسی موانع صادراتی مشتقات نفتی:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس سازمان صمت استان از بررسی سه مانع اصلی در صادراتی مشتقات نفتی استان خبر داد و گفت:مشکلات مربوط به ضمانتنامه های گمرکی ، پروسه تائیدیه استاندارد و تعهدات برگشت ارزی از مهمترین موانع صادرات استان می باشند.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 17 August 2020

 

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر افزود: مبنی بر ضرورت استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های شرکت های صادر کننده مشتقات نفتی استان در زمینه صادرات فرآورده های نفتی ، در جلسه ای با حضور تعدادی از واحدهای تولید کننده ، موانع و مشکلات صادراتی مشتقات نفتی استان بررسی شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از این واحدها اظهار داشت: تعیین تکلیف ضمانتنامه های گمرکی ، طولانی بودن پروسه تائیدیه استاندارد کالاها از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

علی تشنه دل تصریح کرد: در استان سمنان 35 واحد تولیدی در زمینه تولید مشتقات نفتی از قبیل هیدروکربن و انواع روغن روانکار فعالیت می کنند که از این تعداد 25 واحد به عنوان صادر کننده این محصولات می باشند.

علی تشنه دل افزود: موضوع برگشت ارز و تعهدات ارزی از دیگر موانع صادراتی مطرح شده از سوی واحدهای تولید کننده مشتقات نفتی در این نشست بود که جهت رفع این موانع و مشکلات درخواست تهاتر صادرات با واردات مانند روال سابق را داشتند که در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار