محمد دستورانی: 
به گزارش تابناک سمنان: محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه شیوع کرونا تحصیل دانش‌آموزان پایه اول را دچار چالش می‌کند، گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه اولی در استان تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 18 August 2020

تعطیلی مدارس استان سمنان تا پایان هفته

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان پایه اولی هستند، اظهار داشت: شیوع کرونا تحصیل دانش‌آموزان پایه اول را دچار چالش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: مدارس استان بر اساس وضعیت رنگی این استان در شیوع کرونا از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شود و فعالیت آموزشی به‌صورت حضوری، مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان از تحصیل ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این استان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سراسر استان وظیفه تدریس به این دانش‌آموزان را بر عهده‌دارند.

دستورانی با تأکید بر اینکه کمبود نیرو از چالش‌های مهم آموزش‌وپرورش سمنان است، افزود: باوجود کمبود یک هزار و ۱۵۰ نیروی انسانی برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هیچ کلاس درسی استان در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ معلم در سطح استان بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: ۳۰۰ نیروی تازه‌نفس جوان نیز به جمع معلمان این استان اضافه خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه در سال تحصیلی که گذشت آمار دانش‌آموزان تجدیدی در استان کاهش یافت، بیان کرد: یک هزار و ۴۰ دانش‌آموز در استان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تجدید شدند و امتحانات شهریور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هشت حوزه امتحانی در حال برگزاری است.

دستورانی خاطرنشان کرد: ضدعفونی مدارس و تجهیزات آموزشی مدارس به‌صورت روزانه در دستور کار است و این در حالی است که محدودیت‌های مالی آموزش‌وپرورش برای خریداری مواد ضدعفونی‌کننده به یک چالش تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیارد ریال برای تأمین شوینده‌های ضدعفونی‌کننده برای مدارس استان تأمین‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به‌ضرورت کمک خیران برای تأمین هزینه ضدعفونی مدارس استان ابراز کرد: اگر حداقل یک‌چهارم فضای آموزشی ضدعفونی شود تأمین ماهانه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده لازم است.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار