رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره نگرانی شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال شناسایی و فقط سه نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 08 September 2020

۴۸ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در شاهرود شناسایی شدند

به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن ظهر سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شاهرود به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه از اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۴۸ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در شهرستان‌های شاهرود و میامی شناسایی شدند، بیان کرد: تنها سه نفر از این تعداد بیمار، در بیمارستان بستری شدند.

وی با بیان اینکه هیچ فرد زیر ۱۸ سال در شرق استان سمنان براثر ابتلاء به بیماری کرونا فوت نکرده است، تاکید کرد: نگرانی والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس البته قابل درک و احترام است و آمارها نیز بیان‌گر سهل انگاری نیست بلکه باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کرد.

شیب ملایم برای برگزاری کلاس‌های درس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شعار کرونا یعنی نگران نیستیم اما مراقبت باشیم، بیان کرد: باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که اطمینان و آرامش در خانواده‌ها ایجاد شود زیرا خطر انتقال کرونا به کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان و بمیاران زمینه‌ای است.

چمن با اشاره به اینکه می‌بایست وحشت ذهنی و اضطراب در خصوص حضور در مدرسه از بین رود، تاکید کرد: باید با شیب ملایم به سمت تشکیل کلاس‌ها برویم به طوری که پیشنهاد می‌شود ابتدا دو روز سپس سه روز در هفته و الی آخر کلاس‌ها در مدارس شکل گیرند.

وی با بیان اینکه مسئولان می‌بایست با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای هر منطقه و در نظر گرفتن وضعیت کرونایی نسبت به حضور دانش آموزان تصمیم‌گیری کنند و مدارس نیز باید شرایط بهداشتی شامل فاصله گذاری، ضدعفونی، ماسک و… را مد نظر قرار دهند، افزود: تحقیقات و بررسی‌های آمار و میدانی نشان می‌دهد که بیشترین اضطراب برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس روانی بوده و ریشه در واقعیت ندارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار