کد خبر: ۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،حسین تاجیک در گفت‌و‌گوی خبری گفت :17 هزار دانشجو با بیش از یک هزار و 500 مدرس در دانشگاه علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 25 مرکز علمی و کاربردی در استان فعالیت دارد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد این مراکز در استان به 32 مرکز افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی افزود:کارآفرینان موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می‌شوند‌ و اشتغال‌زایی یکی از نتایج مهم کارآفرینی است پس در مرحله نخست باید کارآفرینان را تربیت کرد تا اشتغال ایجاد شود.

وی متذکر شد: کارآفرین منتظر سرمایه‌گذاری نبوده و شغل از طرف دولت نمی‌خواهد بلکه خود می‌خواهد شغل ایجاد کند و با شناخت صحیح از فرصت‌ها از سرمایه‌های راکدی که وجود دارد امکاناتی را فراهم می‌کند شغل ایجاد می‌کند به طوری که هیچ کارآفرینی با سرمایه هنگفت کاری را شروع نکرده بلکه از صفر شروع کرده و کار خود را گسترش می‌دهد.

تاجیک خاطرنشان کرد: در صورتی‌که در کسب و کارهای خانگی اهداف محقق شود در این صورت نرخ بیکاری در جامعه کاهش می‌یابد و دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات و پیگیری سیاست‌های مناسب حرکت کارآفرینی را شتاب ببخشد همان‌طور که به فکر آن است شرکت‌های کارآفرین را تقویت کند و وام در اختیارشان قرار دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی ادامه داد: امید است در سال 94 برای شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان ایجاد کسب و کار شود تا در کاهش نرخ بیکاری در جامعه کمک کند.

وی در پایان کیفی‌سازی آموزش‌های ارائه شده را از اولویت‌های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است نسبت به آموزش نیروها از نظر کیفی‌سازی اقدام و دانشجویان با کارهای عملی بیشتر آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار