برای چهارمین سال متوالی/
گروه صنعتی انتخاب موفق شد برایچهارمینسالمتوالیتندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگانرادریافت کند.
کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲ 01 March 2015

گروهصنعتی انتخاب موفق شد برایچهارمینسالمتوالیتندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگانرادریافت کند.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب،در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگانکه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اولرییس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت،سید محمود نوابیرئیسسازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانو دیگر مقامات عالی کشور همراه بود،تندیس زرینحمایت از مصرف کنندگان توسطاسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوربه محمدرضا دیانی مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب اهدا گردید.

تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کننده، عالی ترین نشان و جایگاه سنجش میزان حمایت یک سازمان از حقوق مصرف کننده است که گروه صنعتی انتخاب به دلیل رویکرد مشتری مدارانه و حمایتی خود در مسیر تحقق شعار "روی ما حساب کنید”برای چهارمین سال متوالی، موفق به کسب این نشان و افتخار شد.

بدون تردید همسویی دیدگاه ها در تمامی واحدهای گروه صنعتی انتخاب با اصول حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت و توجه به مخاطبان در راستای تحقق شعار "روی ما حساب کنید” از یک سو و مشارکت همه جانبه تمامی بخش هاو واحدها از سوی دیگر، در این انتخاببسیار مؤثر بوده است.

استقبال دولت از بالا رفتن کیفیت کالاها

اسحاق جهانگیریمعاون اول رئیس جمهوردر این مراسماظهارداشت:اصلاح فرهنگمصرف و تأمین حقوق مصرف‌کنندگان نیازمند ارائهاطلاعاتی درست استبه دلیل اینکهعصرکنونیعصر آگاهی و اطلاع‌رسانی است.

وی افزود:باید اطلاعات درست را به مشتریان و کاربران ارائهگرددتا قدرت انتخاب جامعه بالا رود. چرا که این حق مصرف‌کننده است که در جریان آزاد اطلاعات قرار بگیرد و در انبوه تبلیغات سردرگم نشود.

جهانگیریبابیان اینکهدسترسی به کالای باکیفیت از جملهحقوق مصرف‌کنندگان است،تصریحکرد: حق مصرف‌کنندگان است که وارد میدان رقابت تولیدکنندگان شوند. تولیدکنندگان باید بپذیرند که ورودشان به بازارمصرف برخاسته از موفقیت در رقابت است نه به دلیل تنگ کردن رقابت با دیگران، همچنیندولت نیز از رقابتی شدن تولید به جهت بالا رفتن کیفیت کالاها استقبال زیادی می‌کند.

ویهمچنین اولویت دادن به خدمات پس از فروش را از جمله دیگر حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: ارائه خدمات مناسب موجب حفظ و جلب رضایت مشتری می‌شود، همچنینهنر واحدهای تولیدی تبدیل مشتری راضی به مشتری مستمر است،چرا که استمرار مشتری یا مصرف‌ کننده هنگامی صورت می‌گیرد که مشتری یا مصرف‌کننده ارتباطی تنگاتنگ با شرکت‌ها و سازمان‌ها داشته باشد.

ارتقای کیفیت کالا و خدمات از برنامه های رقابتی به شمار می آید

در ادامهمحمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدت و تجارت اظهارداشت: ارتقای کیفیت کالا و خدمات از برنامه های رقابتی به شمار می آید ضمن آنکه برای رقابت باید خلاقیت و ابتکار داشت و کالاهای خود را مطابق استانداردهای بین المللی و میل مصرف کننده تولیدو عرضه کرد.

ویخاطرنشان کرد: با بهبود کیفیت می توان قیمت ها را هم پایین آورد ضمن آنکه بنگاه های اقتصادی باید به حقوق مصرف کننده توجه کنند.

همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند

همچنین سید محمود نوابی رییسسازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگاندر این مراسم با بیان اینکههدف از اهدای گواهینامه را افزایش انگیزه در تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خدمت برای افزایش کیفیت و مشتری مداریاست،گفت:از حداقل هزار بنگاه اقتصادی موجود در کشور که در ۲۰ استان خدمات ارایه می کنند و امکان حضور در پروسه ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کننده را دارند، تنها ۳۵۹ بنگاه اقتصادی در فرآیند ارزیابی شرکت کرده اند که از میان آنها، ۱۱۸ بنگاه موفق به دریافت گواهینامه و تندیسشدند.

وی افزود:امسال سومین سال است که این همایش به طور همزمان در دیگر استان ها هم برگزار می شود و سطح برگزاری این همایش در سایر استانها، فقطاهدای گواهینامه و تقدیرنامه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس تصریح کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از هم جدا نیستند و تولیدکنندگان به لحاظ تامین مواد اولیه، خود مصرف کننده به شمار می روند؛ بنابراین به نظر می رسد که همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند.

شایان ذکر استرویکرد و شعار همایش و مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان؛ مشتری مداری و جلب وفاداری مشتریان است.

نهم اسفند در تقویم کشورمان، به نام روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامگذاری و هر سال به همین مناسبت، همایشی در این روز برگزار می شود،در این همایش ضمن ارزیابی واحدهای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان، با اهدای لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای برتر تقدیر می شود که۱۱۸ بنگاه اقتصادی شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های سهگانه طلا ، نقره و برنز را داشتند،در این دوره بیش از ۳۱۰۰ بازرس و حدود۲۳ هزار ناظر کیفی افتخاری که از سال ۸۷ جذب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده اند، این سازمان را در برگزاری این همایش ها یاری می نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار