رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سرمایه بزرگ قناعت برگ زرینی برای یک شخص دلسوز و ممتاز نظام در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در زندگی آیت‌الله یزدی ثبت شده است.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 10 December 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با بیان اینکه آیت‌الله یزدی شخصیت کم نظیری پیش و بعد از انقلاب بود، اظهار کرد: این عالم بزرگوار شاگرد ممتاز امام خمینی(ره) بود و از شخصیت‌هایی محسوب می‌شد که با ایجاد و تشکیل جامعه مدرسین بالاترین حدپشتیبانی را از انقلاب و پشتیبانی راسخ برای نهضت و انقلاب کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله یزدی شخصیتی بود که از امام خمینی(ره) حمایت کرد و حتی دستگیر، تبعید و حبس شد و به عنوان یک چهره دانشمند در عرصه‌های مختلف قلم‌ زد و در مبحث نهضت عاشورایی امام حسین(ع) نوشته او شهره آفاق است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله یزدی در مسؤولیت‌های سترگ مانند قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب دارای حکم بود، گفت: این عالم بزرگوار به عنوان فقیهی ممتاز، توانمند و راسخ در شورای نگهبان و عرصه‌های مختلف ایفای نقش اساسی داشت.

وی قناعت در زندگی را یکی از ویژگی‌های مهم زندگانی آیت‌الله یزدی ذکر کرد و گفت: با وجود آنکه او ریاست جامعه مدرسین را بر عهده داشت زمانی که انسان وارد منزل و زندگی ایشان می‌شد می‌دید که زندگی طلبگی دارد. سرمایه بزرگ قناعت برگ زرینی برای یک شخص دلسوز و ممتاز نظام در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در زندگی این عالم ثبت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال عنوان کرد: آیت‌الله یزدی بسیار شخصیت با صلابتی بود و در معضلات و مشکلات اهل مسامحه نبود و در عرصه‌های مختلف نظام، انقلاب و جریانات مختلف شفاف و روشن موضع‌گیری کرد و در کنار این صلابت و استواری با محبت بود.

وی با اشاره به توفیق خدمت 10 ساله در محضر آیت‌الله یزدی گفت: این عالم بزرگوار در عین صلابت و نظارت عمیق در مشکلات و مکان‌هایی که نیاز به همراهی و کمک بود؛ با اخلاص تمام کمک می‌کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پشتیبانی از نهضت و طرفداری از ولایت از سال 42 و پیش از آن با همان رونق تا روزهای آخر ادامه داشت و یک لحظه آیت‌الله یزدی دچار تردید و سستی در حمایت از نظام، ولایت و انقلاب نشد و اهل مسامحه نبود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله یزدی آنچه به نظر می‌آمد وظیفه دارد انجام می‌داد و روی آن پافشاری داشت. این ساده زیستی، اخلاص، تقوا، فضل و نشاط همواره در شخصیت او وجود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآور شد: برخی اوقات در عین کسالت مانند نیروی جوان مدیریت می‌کرد و مصداق عالم ممتاز بود که با رفتن خود شکافی در امت اسلامی و اسلام ایجاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار