مدیرحوزه‌های علمیه گفت:استراتژی کلانی دراسناد حوزه آمده و آن بازنمایی و تجلی حوزه درفضای مجازی است؛ این استراتژی می‌تواند حوزه را با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به طور جدی تری مرتبط نماید.
کد خبر: ۹۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 15 December 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی دربازدید از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور درنشستی با مسئولین این مرکز ضمن تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران کشور، بیان داشت: دربرنامه ۵ ساله حوزه ۴۰ مضمون کلان با ۹۰۰ برنامه مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که اسناد راهبردی حوزه با توجه به نیازهای آن و مطالبات مقام معظم رهبری طراحی شده، افزود: استراتژی کلانی در اسناد حوزه آمده و آن بازنمایی و تجلی حوزه در فضای مجازی است.

مدیرحوزه های علمیه گفت: این استراتژی می‌تواند حوزه را با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به طور جدی تری مرتبط نماید.

وی بیان‌ کرد: نظام رشته ای حوزه یکی دیگر از اسناد کلان آن است؛ درختواره دانشی حوزه که با کمک و مشورت بیش از ۶۰۰ استاد حوزه طراحی شده است می تواند ارتباطات زیادی با مرکز تحقیقات کامپیوتری نور برقرار کند.

وی ادامه داد: برخی رشته های تحصیلی خاص مانند رشته‌های مربوط به فضای مجازی می تواند با کمک این مرکز اجرایی شود.

آیت الله اعرافی افزود: هدفگیری این طرح این است که به شکلی مرجع علم سنجی در جهان و در حوزه علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه قم باشد.

وی بیان داشت:درحال حاضر در حوزه علوم انسانی اسلامی و مسائل درون اینها مانند مسائل حقوقی می توانیم با کمک ابزارهای دیجیتال به حل آنها با سرعت بیشتری بپردازیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم منابع علمی حوزه با کمک فضای مجازی و ابزارهای دیجیتال به صورت روان، آسان و رایگان و در قالب های قابل حمل مانند نرم افزارهای گوشی های همراه در دسترس عموم مردم و محققین قرار گیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار