‌رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در اجرای بهره‌وری در ساختار نظام اداری کشور از کشورهای توسعه‌یافته عقب هستیم و در بین کشورهای درحال‌توسعه هم‌رتبه قابل قبولی نداریم.
کد خبر: ۹۲۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 16 December 2020

ساختار نظام اداری ایران رتبه قابل قبولی در اجرای بهره‌وری ندارد

به گزارش تابناک سمنان فاطمه پهلوانی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بهره‌وری در ساختار اداری که در برنامه دوم توسعه تدوین شد، اظهار داشت: این طرح باید در دهه‌های گذشته در گام اجرایی قرار می‌گرفت اما در سال‌های گذشته مغفول ماند.

وی بابیان اینکه در اجرای بهره‌وری در ساختار نظام اداری کشور از کشورهای توسعه‌یافته عقب هستیم، افزود: این در حالی است که در این حوزه ایران در بین کشورهای درحال‌توسعه هم‌رتبه قابل قبولی ندارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تأکید بر اینکه ساختار و تشکیلات سازمان بهره‌وری در دهه ۷۰ در کشور پا گرفت، خاطرنشان کرد: این ساختار به معنای واقعی در دهه‌های بعدازآن در گام اجرایی قرار نگرفت.

پهلوانی با تأکید بر اینکه اصلاح نظام استخدامی کشور و توجه به آموزش نیروی انسانی و بهره‌گیری از جوانان متخصص و خلاق در کار از الزامات نظام بهره‌وری در کشور است، افزود: برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری از رویه‌هایی است که سازمان بهره‌وری ایران دنبال می‌کند و مفهوم بهره‌وری ریشه در نگاه توسعه‌ای دارد.

وی بابیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه برنامه برای انجام طرح مهم بهره‌وری در ساختار اداری کشور باشند، افزود: بهره‌وری از ریشه و اساس برآمده از صنعت است و باید با رویکردهای تخصصی و اصلاح فرایندهای مُخل برای ایجاد بهره‌وری در ساختار اداری به معنای واقعی در تلاش بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار