رضا چمن:
به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه کارانه پرستاران شهرستان به‌موقع پرداخت‌شده است، افزود: افزایش حقوق پرستاران شاهرودی از اول دی ماه اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 20 December 2020
حقوق پرستاران شاهرودی افزایش یافت/ ۶۰ پرستار در بستر بیماری - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صبح یک‌شنبه در گفتگو ویدئوکنفرانسی با پرستاران به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار ضمن بیان اینکه پرستاران در شرایط کرونا با حجم سنگین کار و فعالیت مواجه بودند، ابراز داشت: در این حدود یک سال از شیوع این بیماری ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم کرونا به اورژانس شاهرود مراجعه کردند که رسیدگی به همه این افراد کار را بسیاری نفس‌گیر می‌کند.
وی بابیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی طی یکی دو سال اخیر برای بهبود وضعیت پرستاران در سطح ملی و شهرستان رخ‌داده است، ابراز داشت: افزایش ۵۰ درصد حقوق پایه در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اعمال شد و از اول دی‌ماه این افزایش فوق‌العاده را خواهیم داشت.
رضا چمن بابیان اینکه از این تعداد مراجعه سه هزار و ۶۰۰ نفر بستری شدند، افزود: باز از این تعداد ۳۰ درصد حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات آی سی یو بهره‌مند شدند که نشان می‌دهد در شرایطی که بسیاری از مردم در روز‌های تعطیل خانه بودند پرستاران برای بهبود این بیماران همواره تلاش داشتند.
چمن بابیان اینکه پیگیر مطالبات کشوری پرستاران ازجمله تعرفه گذاری، افزایش حق مسکن و انتخاب این شغل به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور هستیم، تصریح کرد: در شرایط که برخی دانشگاه‌ها برای پرداخت کارانه تا چهار ماه عقب هستند، در پرداخت کارانه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کاملاً به‌روز و تا آبان ماه پرداخت‌شده و حتی اسفند و فروردین در آن ویژه دیده شد.
وی بابیان اینکه از هر فرصت استفاده شد تا بیمارستان‌ها و مراکز درمان با تأمین نیروی انسانی مواجه نباشند، افزود: ۶۰ پرستار به علت بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند که برای جبران آن از دانشجویان سال آخر این رشته استفاده شد تا فشار و سنگینی بار از دوش پرستاران کاسته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه دستگاه اکسیژن ساز، آزمایشگاه پی. سی. آر و بسیاری ملزومات دیگر در کرونا اضافه‌شده است، بیان کرد: در شرایطی که حتی ماسک پیدا نمی‌شد همه تلاش‌ها برای تأمین تجهیزات فردی و بیمارستانی به کار گرفته شد تا با کمبود تخت و ظرفیت مواجه نباشیم که خوشبختانه حتی در اوج پیک با بستری ۳۰۰ نفر امکان پاسخگویی به مردم همواره فراهم بوده است.
در این نشست رئیس سازمان پرستاری شاهرود و جمعی از پرستاران بخشی از مطالبات خود را مطرح کردند و خواستار انتخاب پرستاری به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی پیش از موعد از دولت و مجلس شدند.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار