کد خبر: ۹۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 21 December 2020

به گزارش تابناک سمنان به نظر می‌رسد عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بسیار فاجعه‌بارتر از تصور بوده و حواشی پیرامون آن هنوز هم به اعتبار و ارزش شرکت بازی‌سازی بزرگ سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) ضربه خواهند زد. هشدار PSA در مورد وضعیت OpenCritic این اثر به بازی‌بازان، فراخوان گسترده‌ی دو شرکت مایکروسافت و حتی خود سی‌دی پراجکت رد در مورد پس گرفتن بازی Cyberpunk 2077، هشدار رسمی فروشگاه مایکروسافت در مورد اجرای ضعیف این عنوان بر روی کنسول ایکس‌باکس وان، حذف کامل بخش فروش بازی از فروشگاه پلی‌استیشن توسط شرکت سونی تا زمان رفع شدن مشکلات بسیار آن و سقوط بیش از یک سوم سهام شرکت سی‌دی پراجکت رد را می‌توان از مهم‌ترین حواشی به وجود آمده در روزهای پس از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 به شمار آورد. حتی در گزارشی شرح داده شده بود که کارمندان استودیوی سی‌دی پراجکت رد نیز از وضعیت مدیریت این شرکت به شدت ناراضی هستند و دست به اعتراض زده‌اند.

حال با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که قرار است وضع برای شرکت سی‌دی پراجکت رد بدتر هم شود. اخیرا گزارشی در مجله‌ی نیویورک تایمز (NY Times) اظهار داشته است که به زودی این شرکت بازی‌سازی لهستانی باید خود را برای شرکت در یک مجمع قضایی و پاسخ‌گویی به شکایتی که از آن شده است، آماده سازد. در واقع آقای میکولاژ اورزكوفسكی (Mikołaj Orzechowski) که از سرمایه‌گذاران شرکت سی‌دی پراجکت رد به شمار می‌آید و شغل اصلی وی وکالت است، در بیانیه‌ای از طرح دعوی خود بر علیه این شرکت مبنی بر احتمال وقوع جرم طبق ماده‌ی 286 قانون مجازات پرده‌برداری کرد. این قانون در مواقعی به کار می‌رود که یک شرکت یا رسانه با ارائه‌ی نادرست اطلاعات، قصد کسب منافع مالی داشته باشد. همچنین این شخص به صورت رسمی اعلام کرده است افرادی که قصد دارند با او در این شکایت همراهی کنند، می‌توانند با وی تماس بگیرند.

با توجه به این واقعیت که شرکت سی‌دی پرجکت رد قبل از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 اعلام کرده بود عملکرد این اثر بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به طرز “شگفت‌آوری” خوب است و آن‌ها در تماس‌های مختلف با سرمایه‌گذاران این موضوع را تایید کرده بودند، انجام یک فرآیند قانونی و قضایی بر علیه آن‌ها کار تعجب‌آوری نخواهد بود. با این ح.ال باید در نظر گرفت که در دنیای تجارت، داشتن صداقت با شرکای مالی و سرمایه‌گذاران یک پروژه، اصلی‌ترین قانون به شمار می‌آید.

عنوان نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون بر روی سرویس گوگل استدیا، پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این اثر را از طریق این نشانی مشاهده نمایید

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار