مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:
در سال جهش تولید با تکیه بر توان داخل، محصول استراتژیک سوزن کراس‌آور تولید شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ 04 January 2021

به گزارش تابناک قم، منصور درویشی، مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تأمین تجهیزات پروژه متروی قم اظهار کرد: با توجه به لزوم حمایت از تولیدات داخل و دغدغه‌های رهبر انقلاب مبنی بر بومی‌سازی تجهیزات، سازمان قطار شهری قم در حمایت از کارگران ایرانی و ترویج فرهنگ اقدام به تأمین این تجهیزات از داخل کشور کرده است.

وی با بیان این که تحریم‌های ظالمانه سبب توجه به توان داخل شده است، گفت: سوزن کراس آور یکی از تجهیزات اصلی قطار‌های شهری در دنیا و کشور است که توسط کشور‌های فرانسه، اسپانیا، هند و چین تولید و عرضه می‌شود که در سال جهش تولید با تکیه به توان داخل این محصول استراتژیک تولید شد.

درویشی با تأکید بر این که سوزن کراس آور یکی از اجرای اصلی روسازی قطار شهری و سبب ارزبری بوده است، تصریح کرد: برای تأمین این محصول با چندین شرکت ایرانی با جلسات متعدد ازجمله شرکت گسترش صنایع ریلی ایران برگزار شد و قراردادی برای تأمین این محصول انعقاد شد.

وی بیان کرد: با تکیه بر توان مهندسان داخلی یکی از سد‌های مهم تجهیزات مترو در کشور شکسته شد و خوشبختانه تولید کراس آور در داخل انجام و تحویل متروی قم نیز شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اهمیت توجه به توان نیرو‌های داخلی در تولید محصولات گفت: همت جوانان ایرانی ستودنی است و در تلاشیم تا مابقی تجهیزات متروی قم را نیز بومی‌سازی و از توان داخل در تأمین آن استفاده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار