آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با قدردانی از خدمات دولت به جامعه روستایی بویژه کشاورزان و دامداران گفت: در صورتی که بتوانیم خدمات بیشتری به این دو قشر ارائه کنیم قدرت کشور بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 03 February 2021

به گزارش تابناک قم، وی در دیدار با محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: در دنیای امروز قدرت هر کشوری به دو اصل مهم کشاورزی و دامداری وابسته است.

وی موضوع کشاورزان را از اهمیت زیادی برخوردار دانست و گفت: اینکه در یک کشور کشاورزان چگونه می توانند بهره برداری کنند ملاک سنجش و ارزیابی قدرت آن کشور به شمار می آید.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: به همین علت اگر بتوانیم به این دو قشر خدمت بیشتری ارائه کنیم قدرت کشور ما بالاتر می رود و این یک واقعیت است.

علوی گرگانی با تاکید بر اینکه مردم روستا باید به حدی توانایی داشته باشند که امور زندگی خود را پیش ببرند گفت: خدمات عمومی دولت به روستاییان خوب بوده و آنها را از جهاتی مستغنی کرده و امیدوارم در آینده نیز بتواند از نظر اجتماعی و خدمات عمومی به گونه ای عمل کند که روستاها احساس ضعف نکنند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از اصول مسلم هر کشور است چرا که این امر باعث گرفتاری ساکنان شهرها می شود.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه هر کس که به مردم احسان کند و دلسوز آنها باشد به خدا نزدیکتر است بیان کرد: یکی از مصداق های احسان این است که روستاییان را تامین کنیم که نیاز به آمدن به شهر نداشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در نخستین روز سفر خود به قم علاوه بر دیدار با برخی از علما و مراجع از نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان قم نیز بازدید کرد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته معاون رئیس جمهوری در دومین روز سفر خود به قم به منظور افتتاح طرح و بازدید از ناحیه صنعتی در بخش جعفرآباد این استان حضور پیدا می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار