گزارش‌های روزانه ابتلا به کرونا در استان سمنان نشان از ادامه سیر صعودی ابتلا به این ویروس منحوس دارد.
کد خبر: ۹۵۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 27 April 2021

ادامه سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان/ بستری‌ها «خانوادگی» شد

 

به گزارش تابناک سمنان ماه رمضان است و این ماه نیز که به ماه میهمانی خداوند بین مسلمانان به‌ویژه شیعیان جهان شهرت دارد؛ آداب‌ورسوم خاص خود را دارد و یکی از آن آداب‌ورسوم میهمانی و به قولی افطاری دادن است.

رسم افطاری دادن بدین دلیل بین روزه‌داران بسیار محترم شمرده می‌شود و سند آن نیز وجود روایات و سخنان بزرگان دینی در بیان اهمیت آن است.

این رسوم بسیار زیبا و معنوی همچون بسیاری دیگر از آیین‌های مذهبی و اسلامی دیگر بیش از یک سال است که تحت‌الشعاع ویروسی به نام کرونا قرار گرفته است و ویروسی که هرگونه تجمعی را قدغن کرده است و در حقیقت هرگونه تجمع و گردهمایی و دورهمی می‌تواند به همه‌گیری آن کمک کند و افراد بسیاری را گرفتار خود کند.

مسئولان بهداشت و درمان نیز در هشدارهای خود بارها به مردم گفته‌اند از دورهمی های خانوادگی بپرهیزید و دید و بازدید و صله ارحام را به زمانی که از شر این ویروس منحوس راحت شدید؛ موکول کنید.

در این میان بسیاری از افراد نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمکین کرده‌اند و از هرگونه رفت و آمد و دید و بازدید خانوادگی پرهیز کرده‌اند؛ اما هستند افرادی که گوششان به هیچ حرف، هشدار و توصیه‌ای بدهکار نیست و کار خودشان را می‌کنند و در این روزها که شاهد اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم بی‌خیال دورهمی ها و افطاری دادن‌ها و رفت و آمدهای خانوادگی نشده‌اند.

بی‌توجهی‌ها و عادی انگاری‌هایی که هر روز بر تشدید اوضاع در موج چهارم کرونا دامن می‌زند و برشمار مبتلایان به کرونا می‌افزاید و این بی‌توجهی‌ها نه‌تنها یک فرد و در سطح بزرگ‌تر خانواده و در سطح کلان آن جامعه را گرفتار کرده است؛ بلکه باری بر دوش کادر درمان است؛ کادر خدوم و زحمتکشی که از زمان شیوع کرونا در خط مقدم مقابله با کرونا قرار گرفته‌اند و باید بیش از این‌ها حواسمان به آنها باشد.

هم‌اکنون هفت شهرستان سمنان، شاهرود، میامی، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه در استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و آرادان تنها شهر نارنجی این استان است.

سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان همچنان ادامه دارد و گواه این موضوع ابتلای 93 نفر در 48 ساعت گذشته در 6 شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

سمنان، سرخه، گرمسار، آرادان، مهدی‌شهر و دامغان شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار