آیین رونمایی از تابلوهای هوشمند معابر شهری شهدای قم در قالب طرح کوچه‌های آسمانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 01 May 2021

به گزارش تابناک قم، آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه‌ها مزین به نام شهدا در قالب اجرای طرح کوچه‌های آسمانی با حضور اوحدی،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،آیت الله اعرافی ،مدیر حوزه های علمیه و سقاییان نژاد،شهردار قم  برگزار شد.

 سقاییان نژاد شهردار قم در این آیین گفت:در تابلو‌های جدید علاوه بر عکس شهدا، برخی اطلاعات مثل تاریخ و محل شهادت، سن و عضویت شهید درج شده و قرار است در مرحله نخست ۲ هزار کوچه با این تابلو‌ها نامگذاری شود.

او در ادامه  از درج کد QR بر روی تابلوی شهدا خبر داد و گفت: شهروندان با اسکن این کد‌ها از طریق تلفن‌های همراه خود به اطلاعات تکمیلی درباره هر شهید دسترسی می‌یابند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این آیین نصب تابلو‌های هوشمند در کوچه‌ها را گامی بلند در جهت معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در این تابلوها، زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات شهید در دسترس شهروندان است.

 اوحدی این گونه تابلو‌ها را الگویی برای سایر استان‌ها دانست و گفت: نامگذاری کوچه‌ها به نام شهدا، موهبتی برای کشور و حرکت در مسیر بصیرت افزایی نسل جوان است.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه هم زنده نگاه داشتن یاد شهدا را از افتخارات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: برای برافراشتن نام و یاد شهدا نباید از هیچ کوششی دریغ کرد و باید شهدا را به عمق قلب انسان‌ها ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار