سمنان - ایرنا - مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان گفت: ۶۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان سال ۹۹ با کمک خیران آزاد شدند.
کد خبر: ۹۶۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 23 May 2021

۶۲ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان سال گذشته طعم آزادی چشیدند

 

به گزارش تابناک سمنان سیدهادی نقیبی  ابراز داشت: ۱۰۲ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال بدهی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان بود که از مجموع این بدهی بخشی مورد احسان قرار گرفت و بخشی با کمک خیران پرداخت و زندانیان آزاد شدند.

وی ادامه داد: از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیر عمد ۱۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال با احسان و گذشت، چشم‌پوشی شد و باقیمانده بدهی با کمک خیران تامین و زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی اضافه کرد: ۲۷ زندانی نیز با ارائه مشاوره صلح و سازش از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان بدون پرداخت بدهی مورد احسان و گذشت قرار گرفته و آزاد شدند.

نقیبی تصریح کرد: زندانیان جرائم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری وحوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم نیک‌اندیش استان در اقدامی خداپسندانه،  برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند.

وی اضافه کرد: مردم استان سمنان می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ نزد بانک ملی و شماره حساب جام ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ بانک ملت به حساب ستاد دیه این استان واریز کنند.

نقیبی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۸۵۸۵ نزد بانک ملی پرداخت کنند و در این روش نیاز به مراجعه به بانک نیست و شهروندان از خانه می‌توانند کمک کنند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان بیان کرد: رسانه با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نقشی مهم در جذب کمک خیران در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دارد و انتظار می‌رود در این بخش بیش از پیش یاریگر باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار