مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: حجم آب سد شهید شاهچراغی دامغان در حال حاضر به ۲۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
کد خبر: ۹۷۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 27 June 2021

حجم آب موجود در سد دامغان به ۲۰ میلیون متر مکعب رسید

 

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی قادری  بیان کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در سد دامغان نزدیک به ۲۰ میلیون متر مکعب است که با توجه به حجم چهار میلیون مترمکعبی رسوب موجود، حجم خالص سد حدود ۱۶ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ۲۱ میلیون مترمکعبی این سد، هم‌اکنون حدود نیم میلیون مترمکعب از ظرفیت سد دامغان خالی است. 

قادری ادامه داد: خارج کردن رسوب موجود در مجموعه سد شاهچراغی دامغان از جمله طرح‌های شرکت آب منطقه ای استان سمنان است که در حال حاضر با تخصیص ۶۲ میلیارد ریال اعتبار، طرح هیدرومکانیکال با هدف تعویض و اصلاح شیرآلات مجموعه در حال انجام است. 

وی افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در این مجموعه با هدف ایجاد ۲ بند رسوب گیر در حال جذب است که ورود رسوبات به سد را کاهش می‌دهد. 

قادری سرریز آب چشمه علی را یکی از مهم ترین منابع تامین آب مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان دانست و گفت: در حال حاضر آب ورودی به این سد ۸۰۰ لیتر بر ثانیه و خروجی آن ۵۵۰ لیتر بر ثانیه است. 

سد شهید شاهچراغی دامغان که افتتاح آن به ۶ اسفند ۱۳۸۳ برمی‌گردد، این روزها از وضعیت خوبی برخوردار است که زمینه شادی کشاورزان و مردم منطقه را نیز فراهم کرده است. 

این سد، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد که نقش اصلی و کلیدی آن، انتقال آب چشمه علی به دشت‌های جنوبی است. 

تعداد ۲ هزار کشاورز و باغدار از آب موجود در سد دامغان استفاده می‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار