معاون خدمات زائران مسجد جمکران از ساخت بوستان ۱۵ هزار متری در ضلع جنوبی این مکان مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 03 July 2021

به گزارش تابناک قم، ابراهیم صدوقی،معاون خدمات زائران مسجد جمکران از احداث بوستان خضر نبی (ع) در ضلع جنوبی مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: منطقه جمکران در نقطه‌ای بیابانی با گرد و خاک و باد‌های شدید قرار گرفته که این شرایط اقلیمی مشکلات زیادی را برای زائران مسجد مقدس جمکران ایجاد کرده‌است.

وی ادامه داد: برای کاهش این مشکلات از سال ۹۳ اقدام به احداث بوستانی در صحن خضر نبی در ضلع جنوبی مسجد مقام به مساحت ۱۵ هزار متر مربع شد که این فضای سبز به صورت متمرکز با نقشه مهندسی احداث شده و درختان مختلفی که با اقلیم این منطقه سازگارند در آن کاشته شده‌است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر این که صحن خضر نبی یکی از صحن‌های زیبای مسجد در سال‌های آینده خواهد شد، بیان کرد: چهار هزار اصله انواع درختان مثمر از جمله نخل در این بوستان کاشته شده که هم مقاوم هستند و هم جلوه بصری زیبایی دارند.

صدوقی با بیان این که قبل از سال۱۳۹۳ فضای سبز صحن‌های مسجد مقدس جمکران به صورت پراکنده در مجموع یک هزار متربع بود که این رقم در حال حاضر ۱۵ برابر شده است، گفت: با توجه به اهمیت طراوت بخشی و زیباسازی محیط پیرامونی مسجد، با همکاری شهرداری منطقه پنج بوستان‌ها و فضا‌های سبز در اطراف ایجاد شده و همچنان در حال گسترش است.

وی در پایان با اشاره به تاکید تولیت مسجد مقدس جمکران مبنی بر ایجاد بستر‌های مناسب برای خدمت رسانی و تسهیل حضور زائران در این مکان مقدس عنوان کرد: در بخش‌های مختلف مسجد، اماکنی با رویکرد‌های اسکان موقت زائران، طبخ، پذیرایی و اطعام و ارائه خدمات مختلف رفاهی و فرهنگی طراحی شده و در حال احداث است تا بتوانیم بیش از پیش رضایت عاشقان و منتظران حضرت، ولی عصر (عج) را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار