استاد دانشگاه افغانستان:
استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان یاد آور شد: حقوق بشر آمریکایی، توحش و بربریت است.
کد خبر: ۹۷۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 04 July 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل دانش، استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان، در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، که در قم برگزار شد، عنوان کرد: در همه ادیان انسان موجودی ارزشمند و باکرامت است. انسان الهی آفریده شد و این یعنی ارزش بالایی از خدا به او داده شد.

وی ادامه داد: از دیدگاه ادیان الهی همه انسان ها برای اینکه افرینش خدا هستند شریف هستند و دارای حقوقی هستند و کسی نمیتوان این حقوق را سلب کند و این اصول درهمه ادیان یهودی، اسلام و مسیحی یافت می شود.

وی بابیان اینکه حقوق بشر اساسی‌ترین حقوقی است که به‌صورت فطری و ذاتی بهره‌مند هستیم، افزود: اعلامیه حقوق بشر ویژگی هایی را دارد که می‌توان به جهان ‌شمولی، تبعیض ناپذیری، تفکیک ناپذیری، درهم تنیدگی و... آن اشاره کرد وی باتاکید بر اینکه هیچ‌کسی را نمی توان از این حقوق محروم کرد، گفت: برای حمایت از حقوق بشر سندهایی تدوین شده است و ایالت متحده آمریکا که خود را پرچم دار حقوق بشر می داند یکی از بزرگترین ناقضان آن است.

استاد دانشگاه افغانستان افزود: ساده لوحی و بی خاصیت بودن دولت ها است که تن به خواسته جنایتکاران میدهند. امریکا حقوق بشر را دست اویزی برای اهداف خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: آموزش‌ و پرورش داعش، کشتار زنان و کودکان در عراق، تشکیل و حمایت از گروهک‌های تروریستی مانند القاعده، حمایت از منافقین و ترورهای آنان، اشغال افغانستان، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، حمله به لیبی بعد از انقلاب مردم و...فهرستی از جنایاتی است که امریکا در قالب حقوق بشر علیه بشریت انجام داده است.

وی افزود: آمریکا به بهانه مبارزه با طالبان که تروریست هستند وارد افغانستان شدند و حالا که طالبان با امریکا هم‌پیمان شدند 7 هزار تن از جانیان آن‌ها آزاد می‌شوند و به جنایات آن‌ها عکس‌العملی نشان نمی دهند.
استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان یاد آور شد: حقوق بشر آمریکایی، توحش و بربریت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار