معاون دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد؛
محبی گفت: یک محموله ۱۴ هزار دوزی شامل واکسن ایرانی و غیر ایرانی کرونا وارد قم شد.
کد خبر: ۹۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱ 15 July 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  عصر چهارشنبه با اشاره به ورود محموله جدید واکسن کرونا به  استان گفت: این محموله که روز چهارشنبه وارد قم شده است شامل ۱۴ هزار دوز واکسن ایرانی و غیر ایرانی کرونا است.

او افزود: محموله بعدی نیز روز شنبه هفته آینده وارد قم  و تحویل معاونت بهداشتی می‌شود.

محبی با بیان این که تا کنون بیش از ۷۲ هزار دوز واکسن در  استان به گروه‌های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت تزریق شده است، ادامه داد: با ورود این محموله‌های جدید  سرعت تزریق واکسن در استان شتاب می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در حال حاضر واکسن ایرانی و غیر ایرانی به اندازه کافی در استان موجود است و روند تحویل واکسن در روز‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

آغاز واکسیناسیون  افراد بالای ۶۰ سال

محبی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۶۰ سال در سراسر کشور گفت: تزریق واکسن کرونا به این گروه سنی درقم نیز از ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود.

او ضمن دعوت از متولدین ۱۳۴۰ و ماقبل جهت دریا فت واکسن افزود: تمامی افراد بالای ۶۰ سال از ساعت ۱۲ روز  ۲۴ تیرماه  با مراجعه به سامانه سلامت salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: تمام گروه‌های سنی اعلام شده با ثبت نام در سامانه سلامت salamat.gov.ir و اخذ نوبت از طریق پیامک می‌توانند واکسن خود را دریا فت کنند.

او افزود: افرادی که به هر دلیل امکان ثبت نام در سامانه را نداشته و یا در مرحله قبل در سامانه ثبت نام کرده اند و امکان ثبت مجدد ندارند نیز می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و اقدام به تزریق واکسن نمایند.

محبی ادامه داد: انتخاب نوع واکسن به درخواست افراد است  و همشهریان نسبت به انتخاب نوع واکسن اختیار دارند.

او با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون حداکثری در کنترل  بیماری کرونا گفت: واکسیناسیون حداکثری افراد جامعه در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌تواند استان قم و کشور را از وضعیت موجود خارج نموده و به وضعیت بهتری برساند.

در حال حاضر سه مرکز واکسیناسیون واقع در میدان روح الله- مصلا و مجتمع امام خمینی همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰ و یک پایگاه خودرویی واقع در بلوار شهید سلیمانی (پارکینگ مصلا) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در خدمت همشهریان  هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار