یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که دچار خشکی پوست هستند بهتر است که در حمام از آب داغ استفاده نکنند، همچنین بعد از خارج شدن از حمام خودشان را کاملاً با حوله خشک نکنند و با روغن کدو سطح پوستشان را چرب کنند تا آرام آرام روغن جذب پوست شود.
کد خبر: ۹۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 20 September 2015
لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره خشکی پوست در پاییز اظهار داشت: فصل پاییز دارای طبیعت سرد و خشک است.
به‌گفته وی در فصل پاییز خشکی پوست به‌خصوص در افرادی که ذاتاً پوست خشکی دارند, بیشتر می‌شود.
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: از دیدگاه طب سنتی علت‌های زیادی برای خشکی پوست وجود دارد البته باید خاطرنشان کرد که اگر افراد خشکی پوستشان بسیار شدید است برای درمان به درمانگاه‌های طب سنتی مراجعه کنند.
شیربیگی اضافه کرد: از نگاه طب سنتی گاه‌گاهی یک ماده سرد و خشک به سطح پوست می‌آید و دفع آن ماده زائد طولانی‌مدت است.
وی بیان داشت: برای رفع خشکی پوست یک راه ساده وجود دارد که افراد می‌توانند به کار گیرند؛ بهتر است که افرادی که دچار خشکی پوست هستند در حمام از آب معتدل نیم‌گرم استفاده کنند چرا که استفاده از آب داغ خشکی پوست را تشدید می‌کند.
این متخصص طب سنتی افزود: همچنین این افراد وقتی از حمام خارج می‌شوند پوستشان را کاملاً با حوله خشک نکنند و فقط نم بدنشان را بگیرند سپس از روغن کدو استفاده و بدنشان را با آن روغن چرب کنند.
شیربیگی عنوان کرد: روغن کدو آرام آرام جذب پوست می‌شود و بر خشکی پوست بسیار اثرگذار است.
وی ادامه داد: در پاییز از مصرف مواد غذایی سرد و خشک مانند بادنجان, گوجه, فست‌فودها, گوشت گوساله, سس‌ها, سالاد الویه, ماکارونی, لازانیا, غذاهای آماده, غذاهای غلیظ و ... باید پرهیز کرد و مصرف غذاهای لطیف مانند آبگوشت بدون ترید کردن همراه با نخود, مصرف میوه‌هایی مانند سیب, انار, گلابی و ... بسیار مفید است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار