سرپرست اورژانس ۱۱۵ و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش و مشکل اورژانس استان است، گفت: اورژانس ۱۱۵ استان با کمبود ۲۰۰ نیروی تکنسین مواجه است.
کد خبر: ۹۸۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 04 August 2021

محمد حیدری افزود:هم‌اکنون در استان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۳۴ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی است که طبق استانداردها برای هر پایگاه ۹ نفر نیرو نیاز است و هم‌اکنون متوسط نیروهای فعال در هر پایگاه در استان پنج نفر است.

حیدری اظهار داشت:هم‌اکنون در پایگاه‌های استان ۳۲۰ نفر نیروی ثابت و ۶۰ نیروی اضافه کار از بیمارستان‌ها و سایر مراکز در اورژانس استان فعالیت دارند.

وی افزود: به منظور تکمیل ظرفیت نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس از بین افراد دارای مدرک کارشناسی و کاردانی فوریت‌های پزشکی که دارای پایان طرح و یا معافیت از طرح باشند و یا طرح نگذراند باشند به صورت طرح داوطلبانه ثبت‌نام می‌شود.

به گفته وی، ثبت این افراد از ۱۰ مرداماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های استان فعال است، افزود ۵۰ درصد این آمبولانس‌ها فرسوده هستند و نیاز به نوسازی ناوگان وجود دارد.

رییس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: تحریم‌ها یکی از دلایل است که آمبولانس اورژانس به سختی وارد کشور می‌شود و این امر باعث شده که ناوگان آمبولانس کشور فرسوده باشد.

وی به آماده بودن ساختمان خیری در چهار روستا و شهر استان از جمله پایگاه نقنه، برآفتاب لردگان، گرمدره و گوجان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی و آمبولانس این مراکز فعال نشده است که با فعال شدن این مراکز امداد رسانی سریعتر انجام خواهد شد.

به گفته وی، میانگین کشوری فاصله هر پایگاه ۴۰ کیلومتر است که این میزان در استان ۲۰ تا۲۵ کیلومتر است و این امر باعث شده که مدت زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس بالای سر بیمار کمتر از کشوری باشد.

به گزارش ایرنا، در سه ماهه نخست امسال ۵۵ هزار ۹۸۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری انجام شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار