مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
به دلیل کمبود در برخی داروها پزشکان نسخه ۱۵ روزه برای بیمار می نویسند که تنها دردسر آن برای بیماران مراجعه مجدد برای نسخه نویسی است.
کد خبر: ۹۸۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 16 August 2021

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نزدیک به ۲۰ قلم کمبود دارویی در استان مازندران داریم.

مجید یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا کمبود دارو در مازندران وجود دارد یا خیر گفت: کمبود دارو داریم اما علل مختلفی دارد یکی اینکه چون برخی از اقلام دارویی در داخل تولید می شود طبق سیاست های وزارتخانه اجازه واردات نداریم مگر اینکه داروی تولید داخلی عوارض بیشتری از وارداتی داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر کمبود چه داروهایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ قلم کمبود دارو در استان مازندران داریم که بخشی از آن مربوط به نسخه یک ماهه پزشکان برای بیماران است.

وی با بیان اینکه عمدتا کمبود دارویی در مورد داروهای پرمصرف عمومی نیست، افزود: به دلیل کمبود در برخی داروها پزشکان نسخه ۱۵ روزه برای بیمار می نویسند که تنها دردسر آن برای بیماران مراجعه مجدد برای نسخه نویسی است.

.مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کمبود پردنیزولون و اکتمرا اظهارکرد: داروی پردنیزولون به دلیل تعمیرات داخلی کارخانه تولید آن کم شده بود که در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است و داروی اکتمرا نیز به صورت سهمیه بندی و به تناسب بیماران کم وارد می شود.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که مردم چطور باید از موجود بودن داروی مورد نیاز خود در داروخانه ها مطلع شوند، گفت: داروهایی که کم باشد به داروخانه های شبانه روزی داده می‌شود و همکاران ما نیز به صورت حضوری و تلفنی پاسخگو هستند و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۰۴۴۴۴۱ تماس بگیرند و در شهرستان‌ها نیز به شبکه بهداشت مراجعه کنند.

وی با اشاره شیوه مدیریت دارو در استان و ورود دارو به بازار آزاد گفت:داروهای ما به بازار آزاد نمی رود و داروهای تزریقی کرونایی را نیز هیچ وقت به داروخانه ها ندادیم بلکه به همان نسبت بین بیمارستان ها توزیع می کنیم، اگرچه در مقطعی داروهای کرونا مانند اکتمرا به بخش عفونی بیمارستان رازی داده شد اما در حال حاضر این کار انجام نمی‌شود و دارو به صورت سهمیه‌ای به بیمارستان ها داده می‌شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه افزایش سفر و تعطیلات چه میزان بر روی کمبود دارو تاثیر گذار است، اظهار کرد: وقتی افراد و گروه غیر پیش‌بینی شده وارد استان می شوند نیاز به دارو نیز بیشتر می‌شود و ما باید از سازمان غذا و دارو سهمیه‌بندی بیشتری بگیریم که پیش از این نیز این اتفاق افتاده بود و سهمیه فوق العاده دریافت کردیم اما در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار