حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی خبر داد
مدیرکل سابق حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی: هم اکنون یک هزار و 200 طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند در حالی ‌که این تعداد قبلاً فقط 350 نفر بود.
کد خبر: ۹۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷ 24 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،آیین تودیع و معارفه مدیرکل حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌غربی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون آموزشی حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه استان، در ارومیه برگزار گردید .

در این مراسم معاون آموزشی حوزه های علمیه کشور گفت:آیات و روایات فراوانی وجود دارد که به اهمیت رسالت هایی که مسلمین و اهل تشیع در عصر غیبت امام زمان (عج) دارند اشاره می کند، زیرا فرمان برداری از ولایت وظیفه سنگین و امری بسیار مهم است که باید مسلمانان آخر الزمان نسبت به این امر احساس مسئولیت نموده و برای تحقق آن تلاش نمایند که تربیت افرادی که در آخر الزمان وظایفی را عهده دار می‌شوند بر عهده حوزه‌های علمیه است و موفقیت مدیران حوزه‌های علمیه مرهون هماهنگی و همراهی همه طلاب و علما است، چرا که اگر در این مسیر هماهنگی بین آنان وجود نداشته باشد حوزه علمیه به موفقیت‌های لازم دست پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی با تقدیر از عملکرد مدیرکل سابق حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی یکی از اساتید بنامی است که توانسته است در مدت زمانی که مدیریت حوزه‌های آذربایجان‌غربی را بر عهده داشته است بسیار موفق عمل کرده و طلاب خوبی را تربیت کند.

وی افزود: طلاب آذربایجان‌غربی در بسیاری از مطالب علمی، المپیادی، پذیرش، ارتباط با علما و سازماندهی مسائل تبلیغاتی جزو استان‌های بسیار برجسته کشور به شمار می‌آیند.

فرحانی با بیان اینکه اخلاص، تقوا و دلسوزی از ویژگی علماست اظهارکرد:تمامی شاخصه‌هایی که در انتخاب یک مدیر موفق وجود دارد در انتخاب مدیرکل جدید حوزه‌های آذربایجان‌غربی لحاظ شده است بنابراین مدیرکل جدید نیز از علمای با فضیلت استان هستند.

همچنین در ادامه این آیین حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و 200 طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند در حالی ‌که این تعداد قبلاً فقط 350 نفر بود.

وی افزود: پیش‌تر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی اغلب بی‌روح و ساکت بودند، در حالی که امروزه به واسطه حضور طلاب و به برکت حوزه‌های علمیه نشاط علمی قابل قبولی پدید آمده است و لازم است که همگان با تلاش و مجاهدت در راه اعتلاء حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی بکوشند.

قهرمانی افزود: در چند سال گذشته انعکاس خبری رویدادهای مربوط به حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی مطلوب نبود ولی اینک اخباری که از حوزه‌های علمیه این استان در بیشتر رسانه‌ها منتشر می‌شود قابل قیاس با گذشته نیست.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام صفدر محمدی به جای حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی به عنوان مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی منصوب و معارفه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار