اعتبارات آبرسانی وبرق رسانی روستاهای حوزه سد سازوبن تامین شود

استاندار ایلام خواستار مساعدت وزارت نیرو در تامین آب و برق روستاهای بالادست سد سازبن در اعتبارات سال های 94 و 95 و همکاری شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران در استان شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 22 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید در نشست با قائم مقام وزیر نیرو ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق استان خواستار مدیریت منابع آب و تکمیل پروژه های نیمه تمام استان شد.
وی با تاکید بر ارائه راهکارهای لازم در مرکز برای مقابله با بحران کم آبی در استان افزود: تسریع در ابلاغ تخصیص جهت مصارف آب شرب و صنعت و استفاده از فاینانس خارجی، اتخاذ تدابیر لازم برای تامین آب شرب شهرهای بدره، دره شهر و آبدانان در درازمدت و تسریع در تصویب طرح مطالعه تصفیه خانه شهر ایوان و آغاز عملیات اجرایی آن از مسائلی است که در برنامه ریزی های وزارت نیرو باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار ایلام خواستار مساعدت وزارت نیرو در تامین آب و برق روستاهای بالادست سد سازبن در اعتبارات سال های 94 و 95 و همکاری شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران در استان شد.
مروارید با اشاره به جدیت و اهتمام مدیریت ارشد استان برای مدیریت منابع آبی یادآور شد: ایلام ظرفیت های مناسبی برای مدیریت آب دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات و توجه ویژه مسئولان در مرکز است.
وی با قدردانی از خدمات وزارت نیرو در استان اضافه کرد: تثبیت و ساحل سازی فعالیت های مهندسی رودخانه در پائین دست سد سیمره به منظور رفع اختلالات در اشتغال و معیشت کشاورزان ، ارائه برنامه زمانبندی در جهت رفع افت ولتاز در سطح استان و رفع مشکل فوق توزیع برق در شهرستان های دهلران، موسیان و سیروان و شهرک های صنعتی ایوان و چوار و نیز تامین 30 مگاوات برق مورد نیاز شهرک صنعتی ایوان از نیازهای اساسی استان است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت ایجاد پروژه آب شرب و بهداشتی ویژه در مهران برای توسعه زیرساخت های اربعین و اختصاص اعتبارات آن تاکید و گفت: افزایش اعتبارات تنش استان، تلاش در جهت آبرسانی به شهرهای استان بالاخص در ملکشاهی ، تامین اعتبار مجتمع آبرسانی میشخاص از سرجمع اعتبارات سال 94 و رفع مشکل 20 روستای مشکل دار دهلران در مجتمع وحدت انقلاب و ثاراله عین خوش از دیگر طرح های استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر نیرو نیز در این دیدار با تحلیل منابع آبی کشور و استان بر تلاش این وزارتخانه برای اختصاص اعتبارات بیشتر در بودجه سال 95 و تکمیل پروژه های نیمه تمام استان در حوزه آب تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار