استان ایلام دارای ۱۳ شهید روحانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: بیشترین تعداد شهید روحانی نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ مربوط به استان ایلام معادل ۱۰.۵ درصد بوده که این نسبت در کشور هفت درصد است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹ 06 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد رحیمی  روز سه شنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره جمعیت ایثارگر این استان، اظهار کرد: مردم استان ایلام نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و همواره در عرصه‌های مختلف پشتیبان نظام بوده و هستند و پیروزی رزمندگان در عملیات فتح میمک در این استان در ابتدای جنگ نیز با هدایت و مجاهدت های روحانی انقلابی آیت الله حیدری ایلامی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس با حضور در میدان دفاع مقدس و در مناطق عملیاتی، نقش مهمی در تقویت روحیه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی داشتند، افزود: امروز هم طلاب و روحانیون محور برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار در جامعه هستند و باید از این ظرفیت در اجرای برنامه های فرهنگی در بنیاد شهید استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی ایثارگران در این استان ۱۸ درصد کل جمعیت ایلام، یادآور شد: از جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفری استان بیش از ۱۰۲ هزار نفر ایثارگر هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و...به جامعه هدف، اولویت کار خود را برنامه‌های فرهنگی قرار داده است، گفت: از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی استان به خصوص مبلغان برای فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه این استان دارای ۱۳ شهید روحانی است، گفت: بیشترین تعداد شهید روحانی نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ مربوط به استان ایلام معادل ۱۰.۵ درصد بوده که این نسبت در کشور هفت درصد است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مبلغان به خصوص در مدارس شاهد می تواند منجر به اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در استان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: آماده همکاری و امضای تفاهم‌نامه با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اعزام مبلغان به مدارس شاهد و دیگر فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام " علی رحیمی" با اشاره به اینکه در بحث اربعین نیز آماده همکاری همه جانبه با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته از طرفیت بیش از ۲۳۰ مبلغ دینی و مذهبی بومی و اعزامی از قم در سطح مواکب برای اجرای برنامه های فرهنگی استفاده می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار