250 کیلومتر فیبرنوری در روستاها استان در حال اجرا است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: در اجرای فاز دوم پروژه فیبرنوری تاکنون ۱۰۰ کیلومتر در مناطق روستایی این استان اجرا و تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸ 09 September 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی  اظهار داشت: در فاز اول اجرای پروژه فیبرنوری در سطح روستاهای استان ۱۷۶ کیلومتر پیش‌بینی که توسط شرکت مخابرات استان تکمیل و اجرای شد.

وی افزود: در فاز دوم این پروژه نیز ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح روستاها پیش بینی شده است که تا کنون ۱۰۰ کیلومتر از این میزان تکمیل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار است تا پایان سال جاری باقیمانده فاز دوم فیبرنوری در سطح روستاها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

به گفته کریمی، برای اجرای فاز سوم نیز ۱۶۷ کیلومتر فیبرنوری پیش‌بینی شده است.

۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی ایلام اجرا شد

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۵۰ کیلومتر پروژه فیبرنوری برای روستاهای استان ایلام پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون مجوز ۴۱۷ کیلومتر اخذ شده است که در صورت تکمیل این میزان مابقی نیز در سطح روستاها اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در خصوص وضعیت پروژه فیبرنوری در سطح شهرهای استان هم توضیح داد: اجرای طرح فیبرنوری در سطح ۲۷ شهر این استان ۹۳ درصد پیشرفت دارد.

کریمی با بیان اینکه ۸۷۰ کیلومتر فیبرنوری نیز برای مسیر بین شهری در این استان پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: از این میزان تا کنون حدود ۸۱۱ کیلومتر آن در استان اجرا شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار