۱۰۰ استادحوزه علمیه استان یزد حکم تدریس می گیرند

دیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه با کد دار شدن سه مدرسه بهاباد، تفت و سفیران هدایت تعداد مدارس علمیه استان یزد به ۱۳ مدرسه افزایش یافت، گفت: در آینده نزدیک هر ۱۰۰ استاد مدارس استان حکم تدریس دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 14 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام محمدعلی فخرالساعه با اشاره به بازدید یک روزه دو عضو معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه کشور از حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: هرساله بازدیدی از جانب معاونت آموزش و امور حوزه ها از تمام حوزه های علمیه سراسر کشور انجام می شود که استان یزد نیز از این قائده مستثنی نیست. براین اساس حجج الاسلام محمد حسین یوسف زاده و علی صادقی، از امور اساتید معاونت آموزش و امورحوزه های علمیه، در حوزه استان حضور یافتند.

مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد در خصوص برنامه سفر مسئولان معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه کشور به یزد گفت: بررسی برنامه ها و بخش نامه ها، نظارت بر روند اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل ها، بررسی مشکلات در رابطه با جذب و به کارگیری اساتید کادر مدارس و نشست با حجت الاسلام و المسلمین محمد شم، مدیر حوزه علمیه استان یزد از مهمترین برنامه های این سفر بود.

وی در تشریح عمده مسائلی که در این بازدید یک روزه انجام شد، گفت: در بخش مربوط به امور واحدهای آموزشی مرتفع و کادر مدیریتی تمام مدارس علمیه استان یزد به جز دو مورد تکمیل شده است.

حجت الاسلام فخرالساعه با بیان این که در حال حاضر اکثر اساتید حوزه علمیه استان یزد حکم تدریس دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد اساتید یزد حکم تدریس دارند و تنها 10 در صد آن ها هنوز حکم خود را دریافت نکرده اند که با پیگیری های انجام شده، در آینده نزدیک هر 100 استاد مدارس علمیه استان یزد حکم خود را دریافت می کنند.

مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد در خصوص سومین موضوعی که در این بازدید یک روزه انجام شد، عنوان کرد: پس از رایزنی و پیگیری های فراوان، مدارس علمیه تفت و بهاباد کد خود را دریافت کرده و از سال آینده به صورت رسمی می توانند اقدام به جذب طلبه کنند.

وی ادامه داد: مدرسه سفیران هدایت حضرت مهدی(عج) شهرستان یزد هم امسال کد خود را دریافت و از سال تحصیلی با پذیرش 30 طلبه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام فخرالساعه در پایان گفت: با کد دار شدن سه مدرسه علمیه بهاباد، تفت و سفیران هدایت شهرستان یزد تعداد مدارس علمیه استان یزد به 13 مدرسه افزایش یافت.

حوزه نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار