به
گزارش
تابناک یزد، ناهید ازغندی روانشناس کودک اظهار داشت: بینظمی کودکان در انجام تکالیف
مدرسه یکی از دغدغههای والدین بوده که با فرزندان خود داشته و معمولا با
خرابکاری در وسایل شخصی و اسباببازیهایشان همراه است.
وی افزود:
این کودکان توسط اطرافیانشان به سر به هوا و بازیگوش بودن خطاب شده که تحت
تأثیر عوامل متعددی از جمله خواسته و توقعات بیش از حد توان کودک که از سوی
مربیان و یا والدین بر آنها فشار آورده، ایجاد میشود.
ازغندی
تصریح کرد: عوامل دیگری نظیر روش تدریس غیرجذاب توسط معلم، ترس و عدم علاقه
کودک به مربی خود، عدم برنامهریزی صحیح از سوی والدین برای فرزند، مشکلات
روحی و اضطراری وی، تنشهای خانوادگی، تنبیه او در کلاس و عدم مشارکتش در
کارهای گروهی و لجبازی کودک به بهانههای مختلف، باعث ایجاد بینظمی و عدم
انجام تکالیف او در خانه میشود.
این روانشناس کودک در پایان اضافه
کرد: افزایش تعاملات میان والدین و معلم، ایجاد محیط آرام و به دور از تنش
برای کودک در خانه، گفتوگو با او درمورد احساسش از مدرسه و درس، محروم
ساختن از کارهای مورد علاقه اش همچنین در صورت عدم انجام تکالیف بوسیله
کودک، فرستادن او به مدرسه و نزد معلمش با همان تکالیف ناقص باعث شده تا او
اول وقت و به طور کامل و با دقت کارهای مدرسهاش را انجام داده و با نظم
آشنا شود.
باشگاه خبرنگاران