عدالت خواه: کاندیداها با مدیریت رفتار انتخاباتی، برای دشمن ایجاد طمع ننمایند

نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری و نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادگستری کل استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 17 February 2016
نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری و نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از دادگستری استان؛ محمدرضا عدالت خواه در این دیدار با تبیین جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی و نقش سازنده نمایندگان، این دوره از انتخابات را اثر گذار در عرصه داخلی و بین الملی ارزیابی کرد و  با بیان حدیثی از امام حسن عسگری (ع) که می فرمایند: خوشحالی نزد کسانی که داری اندوه و ناراحتی هستند از ادب به دور است، این نکته را یادآور شد که در میان ثبت نام کنندگان که بیش از 300 نفر در استان بوده اند تاکنون 94 نفر تایید و یا احراز صلاحیت شده اند که نباید در مقابل کسانی که به هر نحوی از انحا صلاحیت آنها تایید نشده است به شادی بپردازند چرا که این خصلت از ادب اسلامی به دور است.

وی اولین نکته را که به نامزدها یادآور شد مدیریت رفتار انتخاباتی بود و خاطر نشان ساخت: این مدیریت تا روز انتخابات و بعد از آن را نیز شامل می شود، هم برای آنهایی که منتخب مردم هستند و هم کسانی که انتخاب نشده اند و در مجموع هر دو طیف باید در راه وفاق و همدلی گام بردارند و به توسعه استان کمک کنند.

وی ادامه داد: به طرفداران خود توصیه کنید آنچه را ملاک قرار دهند اسامی است که به عنوان منتخب از صندوق های رای بیرون خواهند آمد و در برابر انتخاب مردم تمکین کنند. اعتقاد داشته باشید همه ما وسیله هستیم و وظیفه ما انجام رفتاری انسانی است سرنوشت آنچه را که باید رقم بزند ، اتفاق خواهد افتاد اگر به امر الهی اعتقاد داشته باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با جرائم انتخاباتی به نامزدهایی که در آینده منتخب مردم خواهند شد نیز توصیه کرد نباید در صورت انتخاب، جشن و کارناوال راه انداخت و احساسات رقبای خود را جریحه دار کرد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در انتخابات نظام جمهوری اسلامی شکست و پیروزی وجود ندارد. همه پیروزند و شکست از آن کسانی است که می خواهند مانع حضور مردم در انتخابات شوند.

عدالت خواه در ادامه سخنان خود با یادآوری این نکته که افراد در سخنان خود مصالح نظام را مد نظر قرار دهند گفت: نباید به گونه ای سخن گفت که برای دشمن ایجاد طمع کرد. مهمترین موضوع حفظ دستاوردهای نظام است که در سخنان نامزدها باید بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زوایای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس گفت: در بحث انتخابات حقوقی باید رعایت شود  اول حق رقبا که نباید با سخنان خود آنها را مورد توهین و تخریب قرار داد و دیگری حقوق مردم است که در این دو نباید هیچ گونه قانون شکنی اتفاق بیافتد چرا که این افراد قرار است در مرکز قانونگذاری کشور پای گذارند و منشا این مهم شوند.

رئیس کل دادگستری وظیفه اصلی نمایندگان را قانون گذاری دانست و یادآور شد یکی از معیار های انتخاب فرد اصلح رعایت قانون در دوران تبلیغات است که نامزدها نباید از چارچوب هایی که برای آنها تعیین شده است تجاوز کنند و موضوع مهم قانون گرایی را به ستاد ها و طرفداران خود نیز گوشزد نمایند و از حدود تخطی ننمایند.

وی بار دیگر بی طرفی دستگاه قضائی در امر انتخاب له یا علیه کسی را مورد تاکید قرار داد و گفت همواره تاکید کرده ایم که دستگاه قضائی نباید له یا علیه کسی حتی اگر نامزدی از دل دادگستری باشد، گام بردارد و در کمال بی طرفی به عنوان ناظری عام عمل کند.

عالی ترین مقام قضائی استان در ادامه با بر شمردن برخی از جرائم انتخاباتی و تبلیغات گفت: شعب ویژه ای در مرکز استان و شهرستان ها برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است که خوشبختانه تاکنون مورد خاصی از جرم انتخاباتی گزارش نشده است.

در ادامه رئیس کل دادگستری به برخی سئوالات نامزدها پاسخ دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار