بهره برداری از 242 طرح مخابراتی در یزد

242 طرح مخابراتی در سفر رئیس جمهوری به استان یزد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۹۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سرپرست شرکت مخابرات ایران در شهرستان تفت از طریق ویدیو کنفرانس گزارشی از پروژه های مخابرات یزد را به رئیس جمهوری ارایه کرد گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 520 میلیارد ریال و با تلاش مدیران و کارشناسان شرکت مخابرات استان یزد به بهره برداری رسیده است.
اسدالله دهناد با بیان اینکه این شرکت در پنج سال بعد از خصوصی سازی ، 20 هزار میلیارد ریال به خزانه دولت پرداخت کرده است افزود: شرکت مخابرات ایران با برخورداری از نیروهای مجرب و توانمند ،کانون پویایی از متخصصان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و سیاست های کلان کشور و به منظور توسعه کمی وکیفی زیرساخت های مخابراتی همه توان خود را به کار می گیرند.
وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم شرکت مخابرات ایران در خدمت پیشرفت، رونق اقتصادی کشور و سیاست های دولت گام بر می دارد و تصریح کرد: براین اساس این شرکت در پنج سال بعد از خصوصی سازی تاکنون مبلغ 138هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده ه 28 هزار میلیارد ریال آن مربوط به سال جاری است.
به گفته این مسئول این شرکت در نظر دارد ظرف چهار سال آینده به میزان 72 هزار میلیارد ریال
در بخش تلفن ثابت و 80 هزار میلیارد ریال در بخش تلفن همراه سرمایه گذاری داشته باشد.
تلفن همراه استان یزد با یک میلیون و 99هزار خط و ضریب نفوذ 103 یعنی به ازای هر 100 نفر 103 خط مشغول در رتبه اول و دوم کشور قرار دارد این در حالی است که متوسط این ضریب در کشور 81 است و آمار این استان 22 واحد از متوسط کشور بیشتر است.
793 روستا دارای ارتباط مخابراتی هستند ، وجود 65هزار تلفن مشغول و ضریب نفوذ 41 تلفن روستاها ، 121 سایت دیتا و 10 هزار پورت نصب شده که 6 هزار پورت آن فعال است و 114دفتر آی سی تی از جمله امکانات روستاهاست.
98/7 جمعیت استان زیرپوشش تلفن خانگی و 95/5 درصد زیرپوشش تلفن همراه هستند و 96 درصد نیز دسترسی به دیتا دارند.
ایرنا یزد، رئیس جمهوری و هیات دولت در سفری یکروزه 17 اسفند مهمان مردم یزد بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار