مسئولان را فکری باید؛

ایوان،مورد هجوم متکدیان غیر بومی

طی روزهای گذشته و بصورت قارچ گونه ای متکدیان از استانهای دوردست به شهر آبدانان حمله ور شده اند.
کد خبر: ۲۰۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 10 April 2016

طی روزهای گذشته و بصورت قارچ گونه ای متکدیان از استانهای دوردست به شهر آبدانان حمله ور شده اند.


در روزهای اخیر شاهد گلایه شهروندان و برخی کسبه در بازار و مرکز شهر آبدانان هستیم، این گلایه درخصوص حضور متکدیان غیر‌بومی است که به نظر می‌رسد به‌صورت سازماندهی شده و با روش‌های مشابه در سطح شهر مشغول کار روزمره خود هستند!

متکدیان در گروه‌های سنی مختلف از شهر‌ها و استان‌های دیگر به آبدانان  وارد شده‌اند و با انواع ترفند‌ها به دنبال تکدی‌گری از شهروندان این شهر هستند.
متکدیان در سطح شهر آبدانان با انواع ترفند‌ها و گاهی با قسم دادن افراد به دنبال کسب درآمد هستند که لازم است مسئولان در این مورد چاره‌اندیشی کنند چرا که به طور قطع امنیت شهروندان با ادامه این روند به خطر خواهد افتاد.
تکدی گری که به  واسطه درآمد و دلسوزی توانسته درآمدهای میلیونی را برای متکدیان به همراه داشته باشد مکان های پردتردد را با مهارت و شگردهای خاص انتخاب و تکدی گری را با به درد آوردن دل رهگذران این شهر شروع  و آنها را دست به جیب می کنند.
تکدی گری را باید آبستن اجتماعی متعددی قلمداد کرد. اکثر بررسی های انجام شده، از رابطه بین گدایی و اعتیاد، بزهکاری، خودکشی، ، سرقت، و… حکایت می کنند.
آمار و ارقام دقیقی از درآمد روزانه گدایان وجود ندارد اما با درنظر گرفتن دقایقی از روز و درآمد آنها می توان تصور کرد که از حقوق و مزایای کارگران روز مزد و حتی بسیاری از کارمندان نیز درآمد بالاتری داشته باشند.
شهروندان نیز باید نسبت به تبعات کمک به متکدیان آگاه شوند و دراین زمینه فرهنگ سازی گسترده ای صورت پذیرد. بی شک اگر شهروندان بدانند که کمک آنها به یک متکدی در حقیقت تشویق وی به ادامه تکدی گری و دور کردن هرچه بیشتر وی از اجتماع و یک زندگی سالم است می توانند احساسات خود را در برابر خواهش های ترحم انگیز کنترل کنند.باید مردم به این فرهنگ برسند که از کمک مستقیم به گدایان سطح شهر خودداری کنند و بر احساسات خود تسلط داشته باشند، این موضوع باعث می‌شود متکدیان سودجو نیز امیدی به گداپروری جامعه نداشته باشند.
به نظر می رسد که برای برخورد جدی تر با این مشکل باید نهادهای نظارتی و بهداشتی شهرستان با توجه به اهمیت موضوع عزم بیشتری را به خرج داده و با هماهنگی بیشتری با این مسأله برخورد نمایند./م



منبع:جویز ایوان

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار