فرماندار بویراحمد: نقد در حوزه سلامت منصفانه باشد

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاكید بر اینكه یكی از بهترین و ارزشمندترین طرح ها و برنامه های دولت تدبیر و امید ایجاد تحول در حوزه درمان و سلامت بوده، گفت: چنانچه نقد عملكردی در این حوزه می شود باید منصفانه و در راستای رفع مشكلات باشد.
کد خبر: ۲۱۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 21 April 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدكاظم نظری روز چهارشنبه در نشست با برخی فعالان عرصه سلامت شهرستان بویراحمد افزود: منتقدان عرصه سلامت و درمان در كهگیلویه و بویراحمد و این شهرستان نباید تنها نقاط ضعف را ببینند.
وی بیان كرد: با مقایسه تحولات و اقدام های انجام شده در حوزه سلامت و مشكلاتی كه مردم به ویژه افراد فقیر و كم بضاعت قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت متحمل می شدند به خوبی ارزش و اهمیت این طرح و تلاش مسئولان امر در این زمینه مشخص می شود.
نظری برخی مشكلات، كمبود زیرساخت ها و رنج هایی كه مردم شهرستان بویراحمد به دلیل هزینه های بالای درمانی در بیمارستان ها متحمل می شدند را یادآور شد و اظهار كرد: تا قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت مردم حتی برای پرداخت هزینه تحویل میت خود از سردخانه نیز با مشكل مواجه بودند.
وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان 'غلبه بر دیابت'، عنوان كرد: تغییر شیوه زندگی از سنتی به ماشینی و كم تحركی از عوامل اساسی در افزایش میزان مبتلایان به برخی بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و فشار خون است.
رئیس مركز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز در این نشست، گفت: افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی از چالش های اساسی وزارت بهداشت و متولیان امر سلامت در كشور و كهگیلویه و بویراحمد است.
محمدرضا محمدی افزود: با ارزیابی های انجام شده به ویژه با اجرای طرح پزشك خانواده و تیم سلامت در روستاها هم اكنون تعداد مبتلایان به بیماری های غیرواگیر در شهرستان بویراحمد بیش از 16 هزار نفر است.
وی بیان كرد: 12 هزار نفر از این تعداد مبتلا به فشار خون بوده و مابقی نیز دیابتی هستند.
محمدی با تاكید بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم و خانواده ها، اظهار كرد: تغییر شیوه و سبك زندگی سنتی به ماشینی، كم تحركی، پرخوری و چاقی از جمله عوامل موثر در بروز و افزایش بیماری های غیرواگیر هستند.
یكم تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Joni
|
Russian Federation
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
Thank you so much for your sweet comment on my blog and your undeserved prayers. It was an enomruagecent to my soul today. And, your son, receiving the Lord as His Savior? That is amazing! Longing for that with my children one day... Thanks again.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار