توقیف هفت تن سوسیس و کالباس غیراستاندارد

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار کیلو سوسیس و کالباس غیراستاندارد در سطح استان تهران کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 13 April 2015
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران مسلم بیات افزود: واحدهای تولیدی فرآورده های گوشتی کالباس و سوسیس به صورت مستمر زیر ذره بین کارشناسان استاندارد قرار دارند.

وی با هشدار به رعایت نکات بهداشتی در مصرف و خرید فرآورده های گوشتی اظهار کرد: هرگونه تخلف در واحدهای تولیدی این نوع محصولات، منجر به تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آنها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مصرف کنندگان در هنگام خرید این نوع محصولات باید به نکاتی همچون بسته بندی و مشخصات، تمیز و سالم بودن لفافه خارجی محصول، تاریخ تولید و انقضا، نشان استاندارد و بوی خوب و مطلوب دقت کرده و همچنین توجه داشته باشند رنگ سوسیس و کالباس در سطح بریده شده به صورت یکنواخت و صورتی روشن بوده و در زیر دستگاه برش ریز ریز و خمیر نشود.

همچنین در این گزارش تاکید شده، در صورت مشاهده هرگونه لکه غیرعادی به رنگ سفید، سبز و قهوه ای و یا وجود حباب هوا در بافت این نوع فرآورده ها از خرید و یا مصرف آن خودداری کنند.

از سوی دیگر، لفافه خارجی محصول نیز باید بطور کامل به سوسیس و کالباس چسبیده و فضای خالی بین آن ها وجود نداشته باشد و همچنین مصرف کنندگان از نگهداری سوسیس و کالباس در فریزر و و دمای انجماد خودداری کرده و پس از باز شدن وکیوم و قطعه کردن آن نباید بیش از سه روز در یخچال نگهداری کنند.

براساس این گزارش تمامی کارخانه های تولیدکننده این نوع فرآورده های غذایی ملزم هستند روی پوشش این محصولات درج ویژگی هایی شامل درصد گوشت، پروتئین، چربی، نشان استاندارد، نام و نوع فرآورده، نام مواد به کار رفته در فرآورده، نام و نشانی تولیدکننده، شماره پروانه ساخت و بهره برداری، تاریخ تولید و انقضا، روش و درجه حرارت نگهداری، مدت زمان نگهداری و همچنین عبارت در یخچال نگهداری شود را کنترل کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار