کشت جو در یزد ۵۰ هکتار کاهش یافت

کد خبر: ۲۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 25 June 2016
به گزارش تابناک یزد،  رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان با خشکسالی‌های پی‌در‌پی رو‌به‌رو بوده است گفت: امسال استان با کاهش سطح برداشت جو رو‌به‌رو است.

سید جمال سجادی‌پور با اشاره به اینکه یکی از محصولات کشاورزی مهم استان یزد جو است، اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی در استان امسال کاهش سطح برداشت جو را در استان داریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه سطح کشت جو از 3 هزار هکتار به 2 هزار و 950 هکتار کاهش یافته، زمان برداشت جو در استان یزد را از اواخر اریبهشت ماه عنوان کرد و گفت: سالانه حدود هشت هزار و 400 تن جو در استان یزد برداشت می‌شود و سطح زیرکشت سه هزار هکتار با عملکرد 2.8 تن در هکتار است.

سجادی‌پور از جمله مصارف جو در استان یزد را بحث خوراکی و همچنین مصرف دام عنوان کرد و گفت: عمده جو تولیدی استان یزد به تعلیف دام استان و خود مصرفی می‌رسد و انتظار می‌رود حدود 500 تن محصول جو امسال تحویل سیلو شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در صورتی که مصرف آب در بخش کشاورزی به صورت بهینه و هماهنگ با تکنولوژی روز صورت گیرد، میزان مصرف و هدر رفت آب در این بخش به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار