ایجاد نخستین شهرک صنایع ویژه استان یزد در بافق

فرماندار بافق از تصویب ایجاد اولین شهرک صنعتی برای صنایع ویژه استان یزد در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 25 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مهدی طلایی مقدم  از اعلام آمادگی مدیریت شهرک های صنعتی استان یزد برای صدور مجوز ایجاد شهرک صنایع ویژه استان در محدوده شهرستان بافق خبر داد و اظهار کرد: تمامی مراحل بعدی در رابطه با ایجاد واحدهای تولیدی- صنعتی بر عهده بخش خصوصی است.
فرماندار بافق با بیان اینکه مکان یابی ساخت شهرک صنایع ویژه استان یزد انجام شده است گفت: این شهرک صنعتی در مقابل کارخانه ذوب روی این شهرستان واقع در کیلو متر 30 جاده یزد-بافق ایجاد می شود.
وی گفت: جانمایی شهرک صنایع ویژه به وسعت 500 هکتار و آماده سازی زیرساخت های لازم، به طور یقین توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند و موجب استقبال آنها به سرمایه گذاری در این مجموعه صنعتی خواهد شد.
این مسئول افزود:با ایجاد شهرک صنایع ویژه در این محدوده زمینه جذب سرمایه گذاران ملی و استانی در حوزه تولید هیدرو کربون، کاشی و سرامیک،فولاد و اجرای طرحهای مرتبط با مواد معدنی شهرستان بافق فراهم است.
وی تصریح کرد: تمامی منافع، درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و اشتغال این شهرک به مردم شهرستان بافق تعلق دارد و گام بلندی در راستای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک حدود 18 واحد تولیدی در شهرک صنعتی بافق واقع در 20 کیلو متری این شهر فعالیت می کنند.
بافق که به بهشت معادن ایران شهرت دارد با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده است.
سنگ آهن با ذخیره اولیه 1.7 میلیارد تن، فسفاد آسفوردی، سرب، سنگ های زینتی و اورانیوم از مهمترین معادن این شهرستان به شمار می آید.
بیش از 75 درصد مردم بافق در معادن اشتغال دارند و یا به نوعی وابسته به صنایع معدنی هستند که در این میان با احتساب بازنشستگان و خانواده آنها افزون بر 65 در صد جمعیت این شهرستان تحت پوشش شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق قرار دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار