رییس اداره امور معادن ؛

عمده مواد معدنی در شمال استان کرمانشاه قرار گرفته است

استان کرمانشاه دارای پتانسیل های متنوعی از مواد معدنی فلزی ، غیرفلزی و مصاح ساختمانی است. عمده این منابع در شمال، شمال شرق و شمال غرب استان و در شهرستان سنقر قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۷۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 09 August 2016
 به گزارش تابناک به نقل از رییس اداره امور معادن ؛شهرستان سنقراز نظر زمین شناسی دارای چند زون غنی ( سنندج – سیرجان ، افیولیت ها و ملان‍ژهای افیولیتی ) بوده و می توان شاهد کانی زایی هایی از مواد معدنی فلزی در این بخش بود. این مناطق کما بیش تحت اکتشاف علمی و سیستماتیک قرار گرفته ولی از ذخایر این مناطق اطلاع دقیقی در دست نیست
استان کرمانشاه دارای پتانسیل های متنوعی از مواد معدنی فلزی ، غیرفلزی و مصاح ساختمانی است.عمده این منابع در شمال، شمال شرق و شمال غرب استان و در شهرستان سنقر قرار گرفته واین شهرستان از نظر زمین شناسی دارای چند زون غنی ( سنندج – سیرجان ، افیولیت ها و ملان‍ژهای افیولیتی ) بوده و می توان شاهد کانی زایی هایی از مواد معدنی فلزی در این بخش بود.این مناطق کما بیش تحت اکتشاف علمی و سیستماتیک قرار گرفته ولی از ذخایر این مناطق اطلاع دقیقی در دست نیست.
فرهاد رضا زاده رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام مطلب فوق افزود: به همین منظور این سازمان منطقه مورد نظر را در قالب پهنه ای به نام پهنه اکتشافی سنقر به مساحت حدود 2700 کیلومتر مربع که شامل مناطقی از شهرستانهای سنقر، صحنه و کنگاور میباشد را به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) جهت اکتشافات زمین شناسی و پتانسیل یابی معدنی پیشنهاد داده است.
رضا زاده در ادامه تصریح کرد:در این رابطه سازمان ایمیدرو به منظور انجام هرچه بهتر مطالعات و اکتشافات زمین شناسی در قالب مناقصه ای انجام مطالعات را با شرح خدمات مورد نظر به مشاور ( شرکت سامان معدن زاگرس ) واگذار نمود.
وی ادامه داد:پروژه پهنه اکتشافی سنقر دارای چندین فاز مطالعاتی است که  مشاور دو فاز اولیه را به پایان رسانده.
رییس اداره امور معادن این سازمان در ادامه تاکید کرد:فاز اول مطالعات که شامل : جمع آوری و گرداوری داده های پایه مورد نیاز ، نقشه های توپوگرافی، زمین شناسی، مقالات، کتب، نقشه های معادن موجود، اطلاعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... که تحت عنوان خروجی فاز اول به کارفرما تحویل گردید.فاز دوم مطالعات شامل تحلیل داده های زمین شناسی، سنجش از دور، داده ژئوشیمیایی و ژئوفیزیک میباشد که طبق برنامه زمانبندی به کارفرما تحویل گردید.
رضا زاده عمده مشکلات پیش روی این پروژه را برشمرد و افزود: از جمله کمبود ها، موانع و مشکلات موجود در این پهنه نبود مطالعات ژئوفیزیک هوایی مناسب، نبود نقشه های زمین شناسی بزرگ مقیاس و... است



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار