در حاشیه تجلیل از فعالان صنعت چاپ؛

به نام عوام به کام خواص/جای خالی پیشکسوتان صنعت چاپ در همایش تجلیل از فعالان این صنعت درایلام

در هفته جاری ویژه برنامه ای تحت عنوان تجلیل از فعالان عرصه ی چاپ در ایلام برگزار شد،اگرچه برگزاری این برنامه بنام فعالان این صنف رقم خورد ،اما اینکه در بطن برگزاری اثری از حضور پیشکسوتان این صنعت دیده نشود جای بسی تامل دارد!
کد خبر: ۲۹۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 20 September 2016

ویژه برنامه ای همایش گونه به مناسبت تجلیل از فعالان عرصه ی چاپ استان برگزار شد و خستگی یکسال کار را در جان و تن بسیاری از صاحبان این صنعت چند برابر کرد.
به گزارش تابناک ایلام ،صنعت چاپ در ایلام نوپا بوده و نیاز به تفکری پویا برای رشد و پیشرفت دارد.تفکری که به دور از یکسونگری همه فعالان این وادی را شامل شده و در چنین روزهایی همکاران و فعالان این عرصه را کوتاه و بلند نبیند.
مراسم تجلیل از فعالان عرصه ی چاپ صدای بسیاری از کسانی که در این عرصه استخوان ترکانده اند را در آورد.
خیلی از این عزیزان عملکرد اداره ارشاد و اتحادیه ی چاپخانه داران را در انتخاب افراد تجلیل شونده منطقی ندانسته و اعتراض خود را در گفتگو با همکار ما ابراز کردند.
بدون شک در هر صنفی پیشکسوت و نمونه و سرمایه گذار و نیروی خوش ذوق مشخص است و وقتی تجلیل از افرادی غیر از آنها که گمان می رود صورت پذیرد بدون شک اعتراض دیگران را به همراه دارد.
افراد معترض اعتقاد دارند برخی از تجلیل شدگان با انصاف و بی طرفی انتخاب نشده اند و جای تعدادی از افراد محق در لیست تجلیل خالی بوده است.
در حال حاضر هستند افرادی در همین ایلام ما که هم سرمایه گذاری بالای یک میلیارد  تومانی در عرصه چاپ و نشر و تبلیغات انجام داده اند و هم طرحی نو را برای ساماندهی تبلیغات محیطی و نما دادن به فضای عمومی شهر به اجرا درآورده و بیشترین نیروی کار راه هم در این صنعت جذب کرده اند.
در همین وادی هستند جوانان خوش ذوق و ایده پردازی که در هزارتوی نداشتن پشتوانه ی قوی گم شده اند.
پیشکسوت شناسی دوستان برگزار کننده همایش هم گویا نم کشیده است.بدون شک پیشکسوتهای هر صنفی شناخته شده بوده و عدم تجلیل و تکریم آنها باعث تعجب دیگران خواهد بود.
صاحبان صنعت چاپ در استان از همکاران خود در اتحادیه گلایه مند بوده و به همکار ما گفتند؛ چرا باید در مراسمی که برای همه فعالان عرصه ی چاپ گرفته شده از یک چاپخانه خاص سه نفر مورد تجلیل قرار گرفته و افرادی که لیاقت تجلیل را دارند نادیده گرفته شوند.
این چنین رفتارهایی بدون باعث میل سردی اهل فن چاپ و نشر و تبلیغات خواهد شد.
اداره ارشاد و اتحادیه چاپخانه داران ایلام هم اگر قرار است مراسمی را برگزار کنند باید به نحوی شایسته همه را مورد تجلیل قرار داده و گزینشی و سلیقه ای برخورد نکنند.اگر هم برگزاری منظم چنین برنامه هایی را در توان خود نمی بینند انجام امور را به اهل فن واگذار کنند.
انصافا ما هم به عنوان اهل قلم از نگارش حاشیه های چنین مراسماتی خسته شده ایم.آرزو داریم روزی برسد و مراسمی از این دست در ایلام برگزار شده و حاشیه ی منفی پیرامون آن وجود نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار