جشن شکوفه‌ها در مدارس استان یزد برپا شد

همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها امروز در مدارس استان یزد آغاز و بالغ بر 23 هزار و 300 دانش‌آموز کلاس اولی راهی کلاس‌های درس شدند.
کد خبر: ۲۹۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 21 September 2016

به گزارش تابناک یزد،جشن شکوفه‌ها صبح امروز در دبستان‌های استان یزد برگزار شد تا سال تحصیلی جدید برای بیش 23 هزار و 322 دانش‌آموز کلاس اولی آغاز شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه برگزاری نمادین جشن شکوفه‌ها در دبستان احمد شیشه‌بری یزد به خبرنگار فارس گفت: سال تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی از امروز 31 شهریورماه در مدارس ابتدایی آغاز شد.

محمدحسین رادمنش اظهار داشت: امروز 23 هزار و 322 دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس خود شدند تا آغاز سال تحصیلی را در کنار معلمان و والدین خود جشن بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ورود زودتر دانش‌آموزان کلاس اولی به مدارس برای آشنایی این دانش‌آموزان با محیط مدرسه بوده و سال تحصیلی جدید به طور رسمی از شنبه سوم مهرماه آغاز می‌شود.

رادمنش با بیان اینکه امسال 23 هزار و 322 دانش‌آموز کلاس اولی در استان یزد داریم، افزود: بیشترین رشد آمار دانش‌آموزان مربوط به دانش‌آموزان کلاس اول و ابتدایی بوده که این رشد ناشی ایز مهاجرت است.

وی خاطرنشان کرد: امسال دانش‌آموزان پسر کلاس اولی بیشتر از دختران است به نحوی که 11 هزار و 222 دختر و 12 هزار و 100 دختر وارد کلاس اول شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: علاوه بر دانش‌آموزان کلاس اولی، 19 هزار و 340 نوآموز پیش‌دبستانی نیز با برگزاری جشن غنچه‌ها وارد کلاس‌های خود شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار پسرها در این مقطع نیز بیشتر از دختران است، افزود: 9 هزار و 590 نفر از دانش‌آموزان پیش‌دبستانی را دختران و 9 هزار و 750 نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

رادمنش در مورد کلاس‌های درس دانش‌آموزان کلاس اول دبستان و نوآموزان پیش‌دبستانی نیز بیان کرد: دانش‌آموزان کلاس اولی امسال در 875 کلاس درس و 725 مدرسه و نوآموزان پیش‌دبستانی در 880 کلاس درس ساماندهی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار